قاتلان رضا رسایی را راحت نخواهیم گذاشت!

رضا رسایی، جوان ۳۴ ساله و از بازداشت‌شدگان انقلاب زن زندگی آزادی را حکومت آدمکش اسلامی پس از حدود دو سال زندان و شکنجه، سحرگاه امروز ۱۶ مرداد در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به دار آویخت. ننگ و نفرت بر حکومت منفور اسلامی!

رضا رسایی را به مباشرت در قتل عمد نادر بیرامی، رئیس اطلاعات سپاه پاسداران شهرستان صحنه متهم کردند، زیر شکنجه از او اعتراف گرفتند و مهر ماه سال قبل به اعدام محکوم کردند و امروز این حکم وحشیانه را بدون اطلاع قبلی به خانواده و بدون ملاقات آخر با خانواده اجرایی کردند. قاتلان از ترس اینکه آرامگاه او به محل تجمع و بزرگداشت توسط مردم تبدیل شود اجازه ندادند در صحنه، شهر محل زندگی خانواده‌اش، دفن شود. رضا در قبرستان دور افتاده میناآباد کرمانشاه با حضور تعدادی مامور امنیتی و بدون اینکه به مردم اجازه حضور پیدا کنند به خاک سپرده شد.

در فضای جنگی میان جمهوری اسلامی و دولت اسرائیل و در فضای پس از انتخابات کذایی که شکست بزرگی برای حاکمین اسلامی بود و در حالیکه حکومت بشدت نگران برآمد اعتراضات سراسری است، تلاش میکند توجه مردم را به تنش با اسرائیل سوق بدهد و از طرفی اعدام و سرکوب را گسترش دهد و برای خود زمان بخرد. این سیاست را باید ناکام گذاشت. نباید اجازه بدهیم فضای جنگی میان جمهوری اسلامی و دولت اسرائیل، فضای اعتراضی‌مان را تحت‌الشعاع قرار دهد. مبارزه علیه اعدام و حکومت اعدام را باید با تمام قوا در داخل و خارج کشور گسترش دهیم.

زندانیان سیاسی زن در اوین چندی پیش فریاد زدند: “تا لغو حکم اعدام ایستاده‌ایم تا پایان، نه سرکوب نه اعدام دیگر اثر ندارد، جمهوری اعدامی یک خواب خوش ندارد”. بازنشستگان نیز در خیابان‌های شهرهای مختلف بارها با فریاد “زندان شکنجه اعدام نیست جلودار ما” فریاد خود را علیه اعدام بلند کرده‌اند. این شعارها را همه جا، در همه تجمعات، در همه بیانیه‌ها و فراخوان‌ها فریاد بزنیم و اعلام کنیم که با تمام قوا علیه سایر احکام اعدام از جمله احکام اعدام شریفه محمدی و پخشان رضایی می‌ایستیم و جنبش علیه اعدام را هرچه بیشتر تقویت میکنیم. زندانیان در ۱۹ زندان به سه‌شنبه‌های اعتراض علیه اعدام پیوسته‌اند.

یاد رضا رسایی عزیز را گرامی میداریم و مبارزه علیه اعدام و حکومت اعدام را گسترش میدهیم. در روزهای ۱۰ و ۱۱ اوت، روزهای جهانی علیه اعدام که توسط دانشجویان اعلام شده و تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری، کارزار جهانی علیه اعدام، شبکه جهانی برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران، شبکه ندا و برخی دیگر از تشکل‌ها نیز فراخوان‌های مشابهی برای تجمعات این دو روز منتشر کرده‌اند را در نقاط مختلف جهان هر چه گسترده‌تر به میدان می‌آییم و هزینه اعدام را برای حکومت قاتلان اسلامی بیشتر می‌کنیم. اعدام قتل عمد حکومتی است و همراه با حکومت اعدامی باید به گورستان تاریخ سپرده شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۶ اوت ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *