اعتراضات معلمان خرید خدمت، کشاورزان اصفهان، و ادامه اعتراضات کارگران نفت

امروز دوشنبه ۲۵ مرداد معلمان خرید خدمت با خواست استخدام در آموزش و پرورش و در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی خود مقابل دفتر پزشکیان تجمع کردند. معلمان شعار میدادند: “خرید خدمت بیدار است، از تبعیض بیزار است”، و “ظلم و ستم بسمه، استخدام حقمه”.  هزاران تن از معلمان خرید خدمت در حالت بلاتکلیفی بسر میبرند و آموزش و پرورش علیرغم نیاز به شمار بسیار بیشتری از معلمان، از استخدام آنها سر باز میزند و آنها را بدون استخدام رسمی به کار میگیرد.

بنا به یک گزارش دیگر در خوراسگان اصفهان تحصن کشاورزان در اعتراض به بی آبی و علیه مافیای آب و با خواست حقابه و بازگرداندن آب زاینده رود ادامه دارد و در شب گذشته کشاورزان همراه با خانواده هایشان در تحصن بودند.

آخرین خبر اینکه در ادامه اعتراضات کارگران رسمی نفت برای پیگیری مطالباتشان روز گذشته ۱۴ مرداد ماه کارگران رسمی نفت شاغل در سکوی نصر دست به تجمع زدند. مطالبات کارگران رسمی نفت سراسری است و اهم آن عبارتند از: برکناری مسئولین نالایق و  فاسد، حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم تفکیک ۳ گانه‌ی مشاغل عملیاتی و بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی.

حزب کمونیست کارگری

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۵ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *