تجمعات بازنشستگان در شهرهای اهواز، شوش، کرمانشاه، تهران و چند خبر اعتراض دیگر- شریفه محمدی آزاد باید گردد!

امروز یکشنبه ۱۴ مرداد  بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش، تهران، اهواز  و کرمانشاه به روال هر هفته برای پیگیری مطالباتشان تجمع کردند.

در کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی به همراهی بازنشستگان کشوری و مخابرات مقابل تامین اجتماعی  تجمع داشتند. در این تجمع اعتراضی یکی از بازنشستگان با  سوال اینکه چرا مردم روز به روز به لبه ی گودال نابودی و فروپاشی اجتماعی نزدیکتر می شوند و هزاران چراهای دیگر که باید حکومت در مقابل آن پاسخگو باشد، پیرامون معضلات جامعه و زندگی اسفناک  بازنشستگان و مردم  سخن گفت .بازنشستگان کرمانشاه شعار میدادند: “شریفه محمدی آزاد باید گردد”، “ریاضت، فلاکت، تحمیل شده به ملت”،”فریاد فریاد از اینهمه بیداد”، “بی برقی تابستان، بی گازی زمستان ، ننگتان، ننگتان”، “بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن”، “روسری رو رها کن ، فکری به حال ما کن”، و “معیشت ، درمان ، نابودتر از هر زمان”.

بازنشستگان درکرمانشاه یک الگوی زیبا از اتحاد و همبستگی بخش های مختلف بازنشستگان هستند.

بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش تجمع خود را در اعتراض به فقر و نداری،  تورم و گرانی ، دستمزدهای ناچیز و حداقلی، تبعیض و ستم و نابرابری  و در اعتراض به حکم صادره  برای شریفه محمدی اعلام کرده و در این روز  علیرغم گرمای سوزان تابستانی از کرخه و هفت تپه و شوش گرد آمده و پیگیر مطالباتشان شدند. در این تجمع اعتراضی علی نجاتی کارگر بازنشسته  از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در باره وضعیت بد معیشتی بازنشستگان و در اعتراض به حکم اعدام شریفه محمدی سخنرانی کرد. 

یک موضوع دیگر اعتراض بازنشستگان در این تجمع پرداخت ۲۵۰میلیارد تومان از سرمایه صندوقهای بازنشستگی جهت اربعین و همزمان بی پاسخ ماندن مطالبات بازنشستگان بود. خواست بازنشستگان بازگرداندن این پول به صندوق آنها و بازگرداندن امتیاز بیمارستان ملکی است. بازنشستگان با بنر بیمارستان نداریم اعتراض خود را به محرومیت از اولیه ترین امكانات زیستی اعلام داشتند. در این تجمع اعتراضی بازنشستگان شوش شعار میدادند:”معیشت، منزلت ، حق مسلم ماست”، “شریفه محمدی آزاد باید گردد”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”، “تورم اسفبار، حاکم شده تو بازار”، “کو مهار تورم دروغ نگین به مردم”، حسین حسین شعارتون، دروغ و دزدی کارتون”، “کشور پر درآمد، چه بر سر تو آمد”، “مشکل ما حل نشه، یکشنبه ها می آییم”، و “نه سرما، نه گرما، نیست جلودار ما”.

در تهران بازنشستگان شعار میدادند:‌” معیشت بازنشستگان ، نابودتر از هر زمان”، “بیمه های تکمیلی دزد سر گردنه”، “خیلی دروغ شنیدیم، عدالتی ندیدیم”، “تا حق خود نگیریم یکشنبه ها می‌آییم”. در این تجمع اعتراضی بنرهای “اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد”، “درمان رایگان حق مسلم ماست” برجستگی داشت. و در اهواز بازنشستگان با شعار” فولادی، کشوری، تامین اجتماعی اتحاد، اتحاد”  فراخوانشان به اتحاد مبارزاتی همه بخش های بازنشستگان بود و شعار میدادند:” معلم زندانی آزاد باید گردد”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”، “روسری را رها کن، فکری بحال ما کن”، “گرانی ، تورم، بلای جان مردم”.

علاوه بر بازنشستگان تامین اجتماعی در این روز بازنشستگان فولاد در قائمشهر نیز برای پیگیری مطالبات خود تجمع داشتند.

در این روز همچنین کامیون داران شهری روستای گلمنجان واقع در ۲۰ کیلومتری شرق اصفهان در اعتراض به  کمبود سهمیه گازوئیل  و مشکلات کاری و معیشتی خود تجمع کردند.

روز دهم مرداد ماه نیز کارگران شرکت “گلف اجنسی ایران” در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزد و حق بیمه خود وسطح نازل حقوقها  در محوطه شرکت گلف اجنسی ایران (زیر مجموعه هولدینگ آتیه صبا) تجمع کردند. این شرکت بیش از ۲۱ سال است که کار تخلیه و بارگیری کالا در سازمان منطقه ویژه بنادر و دریانوردی استان خوزستان را به عهده دارد…..

آخرین خبر مربوط به شرکت شیوا عاملی راد نماینده شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در دهمین کنگرەی جهانی آموزش بین‌الملل در بوئنس آیرس، آرژانتین است. بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در این کنگره نمایندگانی از ۱۷۸کشور به نمایندگی از ۳۲ میلیون عضو این اتحادیه  در سراسر جهان شرکت داشتند و خانم شیوا عاملی راد به نمایندگی از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی در این گردهمایی جهانی شرکت میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۴ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *