مادران دادخواه سنندج راه نشان می‌دهند

جمعی از مادران دادخواه در سنندج، در اقدام مشترکی و در حالیکه پلاکاردهایی با عنوان «نه به اعدام» و تصاویری از شریفه محمدی، پخشان عزیزی و جانباختگان در دست داشتند، نسبت به احکام صادر شده اعدام واکنش نشان دادند. زنده باد این مادران شجاع که راه اعتراض جمعی را به دیگران نیز نشان دادند. اقدام زیبای مادران دادخواه سنندج میتواند در همه شهرهای کردستان تکرار شود. راه جلوگیری از اعدام عزیزانمان همین اعتراض دسته‌جمعی و متحد و یکپارچه است که میتواند رژیم را  عقب براند و از دستاوردهای تاکنونی انقلاب زن زندگی آزادی حفاظت بنماید.

جمهوری اسلامی با شکست مفتضحانه‌ای که در جریان انتخابات کذایی‌اش خورده است، می‌خواهد از مردم زهر چشم بگیرد و با صدور احکام سنگین زندان و اعدام برای فعالین انقلاب زن زندگی آزادی، جامعه را مرعوب کند و جلو خیزش مجدد مردمرا بگیرد. جانیان حاکم فکر میکنند موقعیت کنونی نیز مانند سال ۶۷ است که بعد از نوشیدن جام زهر توسط خمینی و پایان جنگ، دست به کشتار زندانیان سیاسی زدند تا جلو خیزش مردم معترض و به ستوه آمده را بگیرند. اما حالا دوران اوج درماندگی و تشتت و استیصال حکومت و بی‌روحیه‌گی نیروهای سرکوب و فضای سراپا اعتراضی جامعه‌ است.

حرکت جمعی مادران دادخواه سنندج را در همه شهرها تکثیر کنیم. بسیاری از خانواده‌های دادخواه در کردستان در دو سال گذشته نقش ارزنده و مهمی در دفاع از انقلاب زن زندگی آزادی و علیه وحشیگری‌های حکومت داشته‌اند و اکنون نیز این آمادگی را دارند که علیه اعدام‌ها و احکام بغی، که میتواند به اعدام منجر شود، ایفا کنند. از کلیه فعالین در سراسر کردستان انتظار میرود نقش خود را در تشویق و سازماندهی خانواده‌های دادخواه در شهرهای مختلف کردستان برای ابتکاری مشابه مادران سنندج ایفا کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۸ مرداد ۱۴۰۳، ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *