۸ مرداد: تجمعات اعتراضی سراسری بازنشستگان مخابرات  و یک خبر دیگر- شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد

امروز هشتم مرداد ماه  بازنشستگان مخابرات همچون دوشنبه های گذشته برای پیگیری مطالبات خود در شهرهای مختلفی تجمع کردند و بر خواستهای خود پافشاری نمودند. این تجمعات طبق  آخرین گزارشات در شهرهای مریوان، سنندج، تبریز، کرمانشاه، و ارومیه برگزار شده است.

اعتراض بازنشستگان به فقر، گرانی سرسام آور ضروریات زندگی، تبعیضها و نابرابریها و بساط اختلاسها و دزدیها و سرکوبگریهای حکومت است. بازنشستگان مخابرات به چپاولگریهای ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد تعاون سپاە و مدیران مخابرات و  عدم اجرای آئین نامە مصوب سال ۸۹ که میتواند بهبودی در سطح درآمد آنها ایجاد کند و  بروزنشدن کمک هزینەهای رفاهی درسالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ادامە آن درسال ۱۴۰۳ و برای پایمال شدن دیگر حق و حقوق خود اعتراض دارند. افزایش حقوقها به بالای رقم سبد معیشتی ۳۰ میلیون تومان و درمان رایگان و نیز پایان دادن به دزدی ها و سرکوبگریها خواستهای سراسری بازنشستگان است.  

در تبریز بازنشستگان تامین اجتماعی با شعار “شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد” بار دیگر پرچم اتحاد مبارزاتی کارگری را برافراشتند.

در سنندج بازنشستگان مخابرات با فریادهای “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، ” تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم” پیگیر مطالباتشان شدند.

در اصفهان بازنشستگان مقابل ساختمان مرکزی مخابرات در چهار باغ بالا تجمع داشتند و شعار میدادند:‌  “اجرای همسانسازی بدون حقه بازی”، و “فقط کف خیابان بدست میاد حقمون”.

در کرمانشاه بازنشستگان مخابرات با شعارهای “ستاد اجرایی حق ماها را خورده”، و “شرکت پر در آمد چه بر سر تو آمد” بساط چپاولگریهای حکم را به چالش کشیدند.

– در روز هشتم مردادماه همچنین بار دیگر کارگران اخراجی کارخانه شادگان در برابر کارخانه تجمع کرده و خواستار بازگشت به کار شدند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ مرداد  ۱۴۰۳، ۲۹ ژوئیه  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *