تجمع اعتراضی کارگران رسمی نفت در شرکت نفت و گاز پارس و چند اعتراض دیگر

امروز شنبه ششم مرداد ماه کارگران رسمی نفت در شرکت نفت و گاز پارس در عسلویه برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع زدند. کارگران رسمی نفت از مهر ماه گذشته در اعتراض بسر میبرند و بدلیل  عدم پاسخگویی به مطالباتشان  اعتراضات آنها در این هفته ابعاد گسترده تری بخود گرفت. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: برکناری مسئولین نالایق و  فاسد، حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم تفکیک ۳ گانه‌ی مشاغل عملیاتی و بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی.

در کنار کارگران رسمی،  اعتصاب ۲۴ هزار کارگر پروژه ای نفت نیز ادامه داد و این کارگران با مطالبه افزایش دستمزدهاُ ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و حذف پیمانکاران و دیگر مطالبات معیشتی و کاری اعلام شده شان اعلام کرده اند که اگر جواب نگیرند به اعتصابات خود ادامه میدهند.

در این روز همچنین کارگران شرکت “ام ‌دی ‌اف” خوانسار شوش در اعتراض به بیکار سازی آنها به علت چپاولگریهای مدیران و عدم  تامین برق برای تولید، تجمع و اعتراض کردند.

امروز همچنین کشاورزان شرق اصفهان بار دیگر بدلیل مشکل بی آبی و به خطر افتادن کشت و معیشتشان و فشار سنگین اقتصادی  در جلوی اداره آب منطقه‌ای اصفهان با خواست حقابه دست به تجمع و اعتراض زدند.

خبر دیگر مربوط به تجمع  اعتراضی صدها کارگر اخراجی فولاد شادگان خوزستان در این روز است. جالب است که با بلند شدن صدای اعتراض این کارگران خبر اخراج آنها تکذیب شد. در این تجمع اعتراضی کارگران  خواستار بازگشت به کار خود شدند.

آخرین خبر اینکه امروز شنبه ششم مرداد ماه  نیروهای خدماتی شهرداری نیشابور بخاطرعدم پرداخت حقوق معوقه شان، در مقابل ساختمان شهرداری این شهر دست به تجمع زدند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ مرداد  ۱۴۰۳، ۲۸ ژوئیه  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *