اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه محمدی پیوستند

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۸

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا با ارسال سه نامه اعتراضی به دبیر کل سازمان ملل، به خامنه ای و نماینده دائم حکومت اسلامی در سازمان ملل، نسبت به حکم اعدام شریفه محمدی اعتراض کرده و خواهان آزادی او شد. در این نامه آمده است:

“اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمیبا (BCGEU) از طریق دوستان خود در کمپین برای آزادی کارگران زندانی در ایران (Free Them Now) از خبر ناراحت کننده محکومیت غیر منصفانه شریفه محمدی مدافع پیگیر حقوق کارگران، به اعدام توسط رژیم ایران مطلع شده است. رفتار خشونت آمیز مداوم حکومت اسلامی نسبت به کارگران از جمله مجازاتهای سنگین زندان و حتی اعدام و سرکوب، مصداق نقض مداوم حقوق کارگران و حقوق بشر است. در کنفرانس بی سی جی ای یو در ماه مه ۲۰۲۴ اتحادیه ما قطعنامه ای را در دفاع از جنبش زن زندگی آزادی و در دفاع از اخراج حکومت ایران از ای ال او به خاطر پایمال کردن مداوم حقوق کارگران تصویب کرد.

از جانب بیش از ۹۰ هزار اعضای اتحادیه بی سی جی ای یو ما شدیدا حکم ناعادلانه علیه شریفه محمدی را محکوم میکنیم. ما خواهان آزادی بی قید و شرط و فوری او ، همراه با آزادی تمام فعالین کارگری و حقوق انسانی در ایران هستیم. بی سی جی ای یو در مبارزه  کارگران و مردم ایران برای آزادی و برابری و رفاه خود را در همبستگی و در کنار آنها می داند”.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی (فری دو ناو) از اتحادیه‌های کارگری در کشورهای مختلف خواسته است به کارزار حمایت از شریفه محمدی بپیوندند و از دولت‌های خود بخواهند که به جمهوری اسلامی برای لغو حکم اعدام شریفه و آزادی او فشار بیاورند.

دو اتحادیه کارگری در اسپانیا و فرانسه نیز به کارزار حمایت از شریفه پیوستند:

“کمیسیون‌های کارگری اسپانیا” همراه با انجمن ایرانی حقوق بشر در این کشور نگرانی عمیق خود را نسبت به جان شریفه محمدی اعلام کرده‌اند. کمیسیون‌های کارگری اسپانیا از سفارت جمهوری اسلامی در مادرید خواسته است تا ضرورت لغو حکم اعدام این فعال جنبش کارگری را به اطلاع مسئولان آن حکومت برساند. در این نامه همچنین آمده است:”در صحنه جهانی، بسیاری از ما سندیکاهای کشوری و بین‌المللی و نیز سازمان عفو بین‌الملل مخالفت کامل خود را با حکم اعدام شریفه اعلام کرده و خواستار لغو فوری آن شده‌ایم”.

“اتحادیه ملی اتحادیه‌های کارگری خودگردان فرانسه” نیز در بیانیه ای نوشته است: “ما از دولت ایران می‌خواهیم که استفاده از شکنجه و مجازات اعدام را متوقف و همه زندانیان عقیدتی را آزاد کند.”

بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه نیز در تجمع روز دوم مرداد با شعار: “معلم زندانی آزاد باید گردد”، “شریفه محمدی آزاد باید گردد”، حمایت خود را از شریفه اعلام کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ مرداد ۱۴۰۳، ۲۵ جولای ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *