تجمعات اعتراضی کارگران رسمی نفت در مناطق نفت خیز جنوب، پالایشگاه فجر جم و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

امروز ۲ مردادماه کارگران رسمی مناطق نفت خیز جنوب اهواز و  پالایشگاه گاز فجر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه بر اساس فراخوانی از قبل اعلام شده دست تجمع زدند و پیگیر مطالباتشان شدند.

در اهواز شمار قابل توجهی از کارگران نفت خیز جنوب جمع شده بودند و از  بدتر شدن وضع معیشتی خود، از سختی کار و تعرضات معیشتی حکومت و بی پاسخ ماندن مطالباتشان سخن گفتند و اعتراض کردند. کارگران از جمله شعار میدادند: “مسئول بی لیاقت استعفا استعفا”، و “وزیر بی لیاقت استعفا، استعفا”. کارگران معترض در اهواز فراخوان تجمع مشترک با بازنشستگان را داده بودند.

اهم مطالبات اعلام شده کارگران رسمی نفت عبارتند از: حذف مدیران فاسد، حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت معوقات آن، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و استرداد مازاد مالیات کسر شده.

در روز دوم مرداد ماه همچنین کارگران بیکار شده در پروژه پتروشیمی ارغوان گستر در ایلام در اعتراض به عدم رسیدگی به خواستهایشان دست به تجمع زدند. این کارگران چند سال در بخش‌های اتصالات، نصب و تجهیزات شرکت پتروشیمی با مدارک مرتبط به صورت قراردادی مشغول به فعالیت بوده اند و خواستار بازگشت به کارشان هستند.

گفتنی است که اعتصاب ۲۴ هزار نفر کارگران پروژه ای نفت که از سی و یکم تیرماه آغاز شده همچنان ادامه دارد.

اعتراضات در نفت گسترده است. حزب کمونیست کارگری همه کارگران و بخشهای مختلف جامعه را به حمایت وسیع از خواستها و اعتراضات کارگران در صنعت نفت فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ مرداد  ۱۴۰۳، ۲۳ ژوئیه  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *