۲ مرداد: اعتراضات سراسری بازنشستگان مخابرات و چند اعتراض دیگر


امروز دوم مرداد ماه بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و مخابرات در کرمانشاه برای پیگیری مطالباتشان تجمع مشترکی بر پا کردند. در این تجمع اعتراضی بازنشستگان شعار میدادند: “معلم زندانی آزاد باید گردد”، “رسول بداقی آزاد باید گردد”،” شریفه محمدی آزاد باید گردد”، “ایران پر درآمد، چه بر سر تو آمد”، و “درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید”.

اجرای همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای سبد معیشت سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به سرکوبها و اعدام و زندان و آزادی معلمان زندانی و لغو حکم اعدام فعال کارگری شریفه محمدی و آزادی او، پایان دادن به اختلاسها موضوعات اعتراضات بازنشستگان در سطح سراسری است . بازنشستگان صدای اعتراض کل جامعه هستند و از اعتراضاتشان وسیعا حمایت کنیم.

روز گذشته نیز بازنشستگان مخابرات برای پیگیری مطالباتشان تجمع داشتند و بنا بر گزارشات تکمیلی این تجمعات در ۱۲ استان و در شهرهای اردبیل، بندرعباس، ارومیه، رشت، کرمانشاه، تبریز، سنندج، اصفهان، اهواز، تهران، زنجان، ساری، شهرکرد و خرم آباد،  برگزار شدند.

در دوم مرداد ماه کارگران شرکت کشت و صنعت مغان نیز در اعتراض به وضع بد معیشتی و بی پاسخ ماندن مطالباتشان دست به تجمع زدند.

همچنین در شیراز دانشجویان بالینی دانشگاه علوم‌ پزشکی به دلیل “سوءاستفاده دانشگاه برای استفاده از دانشجویان به عنوان نیروی کار ارزان و کاهش کیفیت آموزش بالینی” تجمع اعتراضی برگزار کردند. دانشجویان معترض شعار میدادند: ” نه آموزش، نه درمان ، نیروی کار ارزان”، و “دانشجو میمیرد، ذلت نمی پذیرد”.

تجمع اعتراضی دیگر در این روز از سوی کارگران شهرداری در یاسوج در اعتراض به تعویق پرداخت دو ماه حقوق و شرایط سخت کاری و معیشتی شان برپا شد.

آخرین خبر اینکه روز گذشته یکم مرداد ماه نیروهای نهضت سواد آموزی در اعتراض به وضع بد معیشتی و بلاتکلیفی شغلی خود در  مقابل وزارت اموزش و پرورش تجمع کردند و با فریاد “نهضتی داد بزن، حقتو فریاد بزن” صدای اعتراضشان را بلند کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ مرداد  ۱۴۰۳، ۲۳ ژوئیه  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *