کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۶: حمایت از شریفه محمدی در ایران و در خارج ادامه دارد

– بزرگترین اتحادیه کارگری کانادا، اتحادیه کارگران خدامات عمومی، در نامه‌ای خطاب به دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل و شورایعالی حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی،که رونوشت آن برای سندیکای کارگران شرکت واحد ارسال شده، حکم اعدام شریفه محمدی فعال کارگری و مدنی را محکوم کرده و خواهان آزادی بدون قید و شرط او‌ و سایر فعالین کارگری و مدنی زندانی در ایران شده است.

در این نامه آمده است:به اطلاع ما رسیده است که شریفه محمدی، فعال کارگری و ‌حقوق زنان و شهروندی در پی محاکمه در شعبه اول دادگاه انقلاب رشت به اعدام محکوم شده است. اتحادیه کارمندان عمومی کانادا (CUPE) با ۷۵۰ هزار عضو به جنبش بین المللی کارگری در محکومیت این حکم ظالمانه می پیوندد. ما خواستار لغو فوری این حکم ناعادلانه، آزادی بی قید و شرط او، و آزادی همه فعالان کارگری و مدنی زندانی در ایران هستیم.اتهامات دروغین و پرونده سازی حقوقی علیه فعالان کارگری، زنان و حقوق مدنی یک راهبرد پرکاربرد برای خاموش کردن انتقاد در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان است. اتکای قضات و قوه قضائیه به همان نهادهای امنیتی که این اتهامات جعلی را تهیه کرده اند، در حالی که از استقلال برای اتخاذ تصمیمات مستقل برخوردار نیستند، مدت هاست که اصول حقوق بشر و حقوق و ارزش های اساسی قانونی را نقض کرده است. صدور احکام اعدام یک رویه وحشیانه است که کل دولت باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا بار دیگر خواستار لغو فوری این حکم ناعادلانه شده و خواهان

آزادی بی قید و شرط شریفه محمدی و آزادی سایر فعالان کارگری و مدنی زندانی در ایران است.

– حمایتدو اتحادیه کارگری سوئیساز کارزار حمایت از شریفه محمدی

در پی ارسال نامه کمپین برای آزادی کارگران زندانی به اتحادیه های کارگری در کشورهای مختلف پی  یر میلارد (Pierre-Yves Maillard) دبیر کل اتحادیه کارگران سوئیس و کریستین داندرس (Christian Dandres) دبیر کل اتحادیه کارگران خدمات عمومی در این کشور از کارزار علیه حکم اعدام شریفه محمدی حمایت کردند. اتحادیه کارگران سوئیس در برگیرنده ۴۲۰ هزار و اتحادیه خدمات عمومی ۳۵ هزار عضو است.

– حمایتدو اتحادیه کارگری سوئیساز کارزار حمایت از شریفه محمدی

در پی ارسال نامه کمپین برای آزادی کارگران زندانی به اتحادیه های کارگری در کشورهای مختلف پی  یر میلارد (Pierre-Yves Maillard) دبیر کل اتحادیه کارگران سوئیس و کریستین داندرس (Christian Dandres) دبیر کل اتحادیه کارگران  خدمات عمومی در این کشور از کارزار علیه حکم اعدام شریفه محمدی حمایت کردند. اتحادیه کارگران سوئیس در برگیرنده ۴۲۰ هزار و اتحادیه خدمات عمومی ۳۵ هزار عضو است.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) از تمامی اتحادیه‌های کارگری و سازمان‌های انسان‌دوست در سطح بین‌المللی می‌خواهد که برای نجات جان شریفه محمدی، این کارگر زندانی تلاش کنند، طومار حمایت از شریفه را امضا کنند و از مقامات جمهوری اسلامی خواهان لغو حکم اعدام شریفه محمدی و آزادی فوری او شوند.

– کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی در نامه‌ای خطاب به سندیکاهای کارگری، نهادهای مدافع حقوق کارگران و تشکل‌های مدافع حقوق زنان خواسته است که به هر شکلی که می‌توانند در مقابل حکم اعدام شریفه و حمله طبقه حاکم در ایران به حق تشکل و تشکل‌یابی اعتراض کنند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط این فعال کارگری و مدافع حقوق زنان، تمامی کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی شوید.

– انجمن مجروحان و دادخواهان قیام ژینا نیز فراخوانی دراعتراض به مجازات اعدام در ایران و به ویژه حکم اعدام شریفه محمدی منتشر کرده است.

– کانون همبستگی با مبارزات مردم انقلابی ایران- گوتنبرگ، شب همبستگی با شریفه محمدی کارگری زندانی و کلیه زندانیان سیاسی و برای لغو حکم اعدام و آزادی شریفه محمدیدر روز شنبه ۲۰ جولای در شهر گوتنبرگ برگزار میکند.

– در خرونینگن، هلند روز ۱۹ جولای تجمعی توسط ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی علیه حکم اعدام شریفه محمدی و برای آزادی او برگزار شد.

در شهر کلن آلمان نیز روز ۲۰ جولای تجمعی علیه حکم اعدام شریفه و برای آزادی او سازمان داده شده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۹ جولای ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *