جدید ترین

تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چند شهر- شریفه محمدی آزاد باید گردد!

امروز ۲۴ تیر بازنشستگان تامین اجتماعی همچون یکشنبه های گذشته برای پیگیری مطالبات خود در چند شهر شوش، اراک، و کرمانشاه تجمع کردند. در شوش و کرمانشاه بازنشستگان با فریاد “شریفه محمدی آزاد باید گردد”، خشم خود را علیه حکم اعدام برای این فعال کارگری ابراز کردند.

در کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات تجمع مشترکی  در مقابل تامین اجتماعی  برپا کردند و با شعارهای اعتراضی خود کل جامعه را به اتحاد مبارزاتی علیه فقر و فساد فراخواندند. بازنشستگان از جمله  شعار میدادند:”اتحاد، اتحاد، علیه فقر و فساد”، “تجمع، اعتراض، حق مسلم ماست”، “معلم زندانی،  آزاد باید گردد”، و “کارگر زندانی، آزاد باید گردد”.  

در شوش بازنشستگان علیرغم گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش گرد آمدند  و با فریاد شریفه محمدی آزاد باید گردد صدای اعتراض خود را به حکم اعدام این فعالین کارگری محکوم به اعدام بلند کردند. در این تجمع اعتراضی بازنشستگان  با شعار”فقط کف خیابان بدست میاد حقمون” بر تداوم اعتراضات خود تاکید کردند. شعارهای بازنشستگان اعتراض آنها را به وضع بد معیشتی، گرانی ها، و ستم واستثمار بیان میکرد. بازنشستگان از جمله  شعار میدادند: “کشور پر درآمد چه بر سر تو آمد”، “ننگ ما ننگ ما مخبر الدنگ ما”، “کو مهار تورم دروغ میگین به مردم”، و “حسین حسین شعارتون، دروغ  و دزدی کارتون”. در بنرهایی که این بازنشستگان در دست داشتند از محرومیت هایی چون نداشتن بیمارستان، نداشتن امنیت و محرومیت از درمان رایگان اعتراض شده بود. این تجمع با سردادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی” پایان یافت.

در این روز همچنین بازنشستگان فولاد در شهرهای اصفهان، و تهران  تجمع کرده و پیگیر خواستهای خود شدند. بازنشستگان در اصفهان شعار میدادند: “فولادی داد بزن، حقتو فریاد بزن”، و “فقط کف خیابون بدست میاد حقمون”.

اعتراض بازنشستگان فولاد همچون دیگر بخش های بازنشستگان به فقر و بی تامینی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان است. عدم اجرای کامل همسان‌سازی های سال ۹۹ و سال ۱۴۰۳ یک موضوع اعتراض آنهاست و خواست این بازنشستگان  جبران عقب افتادگی حقوق بازنشستگان صندوق فولاد نسبت به سایر صندوق های بازنشستگی و ترمیم حقوق و مستمری خود مطابق نرخ تورم است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۴ ژوئیه  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *