مردم پیرانشهر دست به راهپیمایی زدند

من قربانی آینده هستم!

بنا به اخبار منتشر شده روز دوشنبه سوم آبان ماه زنجیرە انسانی با پیام «من قربانی آینده هستم» توسط شهروندان پیرانشهر در اعتراض به چند برابر بودن آمار قربانیان تصادفات جاده ای این شهر نسبت به مناطق دیگر کشور برگزار شد.
این کمپین پیشتر با پیام “من قربانی آیندە هستم” از شهروندان و خانواده‌های قربانیان تصادفات جاده‌ای پیرانشهر، دعوت کرده بود تا “پیامِ درد و اندوهِ آغشتە بە مُطالباتِ برحقِ خود را با تشکیل زنجیره انسانی از خروجی شهر تا ابتدای خیابان شهرک صنعتی” به گوش مسئولین برسانند.
مطالبات این شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی عبارت بود از:
۱) تسریع در ساخت بزرگراه پیرانشهر– نقده و اتمامِ کامل پروژه از سوی مراجع ذیربط.
۲) بازسازی و ترمیم محور پیرانشهر – سردشت در اسرع وقت.
روز سه شنبه ۱۳ مهر و پنجشنبه ۱۵ مهر نیز حرکت مشابهی در مریوان و در اعتراض به ناامنی جاده مریوان سنندج که به قتلگاه مسافران تبدیل شده است برگزار شد. اعتراض به نا امنی جاده از مریوان شروع شد و اکنون ابعاد وسیعتری پیدا کرده است. اعتراض و راه پیمایی مردم پیرانشهر ادامه اعتراض به جاده های مرگ است.
کمیته کردستان حزب از مردم شهرهای دیگر میخواهد که از حرکت اعتراضی مردم مریوان و پیرانشهر نسبت به وضعیت جاده های مرگ که همه جاده های سراسر کشور را به قتلگاه شهروندان تبدیل کرده و در اعتراض به لاقیدی مسئولان حکومت از آنان حمایت کنند. ما مردم شهرهای کردستان را به گسترده کردن اعتراض به نا امنی جاده فرا میخوانیم.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری
۴ آبان ۹۵
۲۵ اکتبر ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *