بازپس فرستادن حمید نوری بشدت محکوم است، شرم بر این دیپلماسی ننگین!

در یک سازش خفت‌بارِ، دو شهروند سوئدی که صرفا برای باجگیری از سوی حکومت اسلامی به اسارت گرفته شده بودند با یک جنایتکار محکوم به حبس ابد، که طی۹۲ جلسه محاکمه علنی با حضور صد شاکی و شاهد و تأیید حکم در دادگاه تجدید نظر، به جرم جنایت علیه بشریت و مشارکت مستقیم در قتل‌عام زندانیان سیاسی در دهه  ۶۰ و جنایت جنگی به حبس ابد محکوم شده بود، مبادله گردید!

جنبش دادخواهی با محاکمه حمید نوری موفق شد با قدرت و با ارائه مستندات محکم گوشه‌ای از جنایات و کشتار دستگاه آدمکشی جمهوری اسلامیدر دهه ۶۰ را افشا کند. وجدان بیدار و ‌آگاه بشریت متمدن را با خود همراه کند و آمران و عاملان کشتار بیرحمانه زندانیان سیاسی را از خمینی و خامنه‌ای تا رئیسی را بعنوان جنایتکاران علیه بشریت در یک دادگاه علنی، معتبر و با صلاحیت قضایی در سطح بین‌المللی محکوم کند.اما این معامله پنهانی ذره‌ای از تأثیر پیروزمندانه حکم دادگاه و افشای جنایات بیشمار حکومت اسلامی در محاکمات حمید نوری نمی‌کاهد. حکم این دادگاه قابل بازپس گیری نیست!

جمهوری اسلامی با هیچ حیله و طرفندی نتوانست حمید نوری را در دادگاه تبرئه کند. با گروگانگیری و مبادله با دو شهروند که جرمی نداشتند، او را مانند مهره سوخته‌‌ای مبادله کردند.

آزادی دو زندانی سوئدی که اسیر و گروگان‌ جمهوری اسلامی بودند باید با تنبه جمهوری اسلامی و شکست دادن باج‌گیری آن انجام می‌گرفت و رژیم اسلامی در دادگاهی معتبر به جرم گروگان گیری، محاکمه و رسما بایکوت می‌شد.

کمیته اسکاندیناوی حزب کمونیست کارگری، این معامله شرم آور دولت سوئد را شدیدا محکوم می‌ کند. مردم آزاده سوئد نیز در کنارمردم بپاخاسته ایران برای رهایی از شر حکومت آدمکش و ترویست اسلامی قرار دارند و همواره همبستگی خود را اعلام کرده اند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – کمیته اسکاندیناوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *