عبدل گلپریان: کارگران کولبر مرزی: فراخوان به اعتصاب عمومی در بانه

مردم مریوان راه نشان می دهند

abdol golpariyanدو حرکت اعتراضی و کوبنده مردم مبارز شهر مریوان در روزهای سه شنبه ۱۳ مهر و پنجشنبه ۱۵ مهر به عدم امنیت جانی درجاده مریوان سنندج و جاده مریوان سقز و در ادامه حرکتهای اعتراضی تا کنونی با جسارت و شهامت کم نظیری به نمایش گذاشته شد وعرض اندام کرد. وزیر راه، استاندار کردستان، فرماندار مریوان، نماینده رژیم در مجلس اسلامی همپای نیروی انتظامی بصف شدند تا با وعده و فریب مانع از اعتراض بحق مردم معترض و خشمگین شوند اما ناکام ماندند. در تظاهرات و اعتراضات روز پنجشنبه، مردم مبارز مریوان سد نیروهای امنیتی و سرکوب رژیم را شکستند و نشان دادند که خشم و اعتراض آنان قادر است صف نیروی انتظامی را کنار بزند. تجمع و تظاهرات روز پنجشنبه مردم مریوان کوبنده تر و گسترده تر با شرکت هزاران نفر تا نیمه های شب ادامه داشت. مردم مریوان همچون هر اعتراض دیگری که در ماهها و سالهای گذشته تا کنون از خود نشان داده اند، پیشقراول این حرکت انسانی برای حفاظت از جان شهروندان شدند. در جریان این تظاهرات ماموران سرکوب رژیم تعدادی از شرکت کنندگان همراه با چند نفر از فعالین کمپین اعتراضی را دستگیر کردند. روز جمعه ۱۶ مهر مردم مریوان برای آزادی دستگیر شده گان و برای رسیدگی به وضعیت جاده مریوان از سوی کاربدستان حکومت، تجمع و تظاهرات خود را ادامه خواهند داد.

اعتراض به وضعیت نا امن در جاده مریوان تنها ویژه جاده مریوان نیست بلکه سالانه صدها نفر از شهروندان در سراسر کشور بدلیل خرابی جاده ها، عدم برخورداری از استانداردهای عبور و مرور خودروها جان خود را در جاده های مرگ از دست میدهند. مسئله نا امنی جادها امری سراسری در ابعاد جغرافیای ایران است که میتواند بشکل یک کمپین اعتراض سراسری علیه لاقیدی و بی توجهی کاربدستان حکومت اسلامی بمیدان آید.

در این مرحله از حرکت اعتراضی مردم مریوان چند مسئله حائز اهمیت است.

خواست آزادی دستگیر شده گان. هرچه زودتر باید دستگیر شده گان تظاهرات روز پنجشنبه در مریوان بدون قید و شرط آزاد شوند. ادامه تجمع و اعتراضات مردم علاوه بر پیگیری خواست اصلی آنان مبنی بر رسیدگی جدی و فوری به جاده مریوان، تجمع و اعتراض در مقابل فرمانداری و دیگر نهادها برای آزادی دستگیر شده گان را نیز می طلبد.

کارگران کولبر مرزی در فراخوانی از مردم شهر بانه و از کسبه و مغازه داران خواسته اند که روز شنبه ۱۷ مهر در پاسخ به این فراخوان دست به اعتصاب عمومی بزنند. فراخوان کولبران مرزی در اعتراض به تیراندازی ماموران رژیم اسلامی بسوی آنان، عدم امنیت در کار و زندگی شان، عدم برخورداری از کار یا بیمه بیکاری، برسمیت شناخته نشدن شغل کولبری که از سر ناچاری به آنان تحمیل شده و دهها خواست دیگر از مطالبات کارگران کولبر مرزی است.

حمایت و پشتیبانی از ادامه اعتراضات و تظاهرات مردم مریوان و حمایت و پشتیبانی از فراخوان کارگران کولبر مرزی و اعتصاب عمومی در شهر بانه، وظیفه مبرم و مهم مردم شهرهای کردستان و دیگر شهرها است. اعتراضات مردم مریوان و فراخوان اعتصاب و اعتراض کارگران کولبر مرزی در بانه بهمدیگر مربوط و وصل هستند. مسئله امنیت جانی شهروندان محور اصلی این اعتراضات است که مسئله ای عمومی و سراسری در ابعاد کشور است. با حرکتهای اعتراضی، با تظاهرات گسترده و اعتصاب باید کاری کرد که مقامات و مفتخوران حکومت اسلامی را وادار به زانو زدن و پاسخگویی به مطالبات مردم کرد. مردم مریوان راه نشان میدهند. در همه شهرها و در همبستگی با این اعتراضات با تمام توان باید از آن حمایت کرد.

۱۶ مهر ۹۵

۷ اکتبر ۲۰۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *