مردم مریوان دست به راهپیمایی زدند

تا کی مرگ در جاده ها. دیگر بس است!‌

صبح روز سه شنبه ۱۳ مهرماه مردم مریوان دست به تظاهرات زدند تا اعتراض خود را به بی توجهی ارگان ها و مقامات حکومت و به ناامنی جاده ها اعلام کنند. مردم اعلام کردند تا کی باید شاهد داغ عزیزانشان در جاده های ناامن شوند. دیگر بس است!

ابتدا مردم در مقابل فرمانداری تجمع کردند و سپس بطرف جاده مرز برای جلوگیری از ورود تانکرهایی که در هفته گذشته باعث مرگ چهار نفر از اهالی مریوان شد دست به راهپیمایی زدند. راهپیمایی مردم با استقبال و با انعکاس فوری و وسیع در میدیای اجتماعی روبرو شد. فرماندار مریوان در هراس از اوج گرفتن و گسترده تر شدن این اعتراضات قول داد تا دوسال آینده جاده جدید به بهره برداری برسد که این وعده های تو خالی با اعتراض مردم روبرو شد. مردم اعلام کردند ما خواهان اقدام فوری هستیم و وعده های پوچی که هربار مقامات حکومتی به ما داده اند هیچگاه عملی نشده است.

جاده مریوان سنندج و مریوان سقز نه تنها برای عبور و مرور تانکرهای نفتکش نامناسب است و تا کنون بارها بعلت غیر استاندارد بودن این مسیر باعث تصادف این تانکرها با خودروهای شخصی شده است، بلکه موجب واژگون شدن تانکرهای نفتکش، آتش سوزی و سرازیر شدن مواد سمی از تانکرها به داخل رودخانه ها شده و جان بسیاری از مسافران را گرفته است. علاوه بر آلوده شدن آب آشامیدنی ساکنان منطقه با مواد سمی و نفتی،  فضای منطقه نیز آلوده شده است. زنان و مردان آزاده و حق طلب مریوان، نسبت به هر نوع بی عدالتی و ظلم و بیحقوقی عکس العمل نشان میدهند و اینبار نیز در ابعاد توده ای همراه با دیگر ساکنان شهرکها و روستاهای اطراف این شهر، علیه این لاقیدی حکومتیان به جان و زندگی مردم دست به اعتراض زدند. حضور چشمگیر و فعال زنان در صف اول این اعتراض یک پیشروی قابل توجه در اعتراضات مردم این شهر است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به مردم مبارز مریوان و دیگر شهرکها و روستاهای اطراف مریوان درود میفرستد و از مردم دیگر شهرها میخواهد که با اعتراض مردم مریوان همصدا شده و علیه لاقیدی حاکمان و مقامات دزد و مفتخور اسلامی اعتراض کنند.

 

سرنگون باد حکومت اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۱۳ مهر ۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *