wpi-Logo

حسین عبداللهی به اتهام قتل رئیس دادگستری روانسراعدام شد

 مردم روانسر ضمن مخالفت و محکوم کردن مجازات اعدام، حضور در محل اعدام را تقبیح و تحریم کردند.  طبق گزارش رسیده به کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران رئیس دادگستری شهر روانسر سلیم قنبری ۲۱ بهمن سال ۱۳۹۳ به قتل رسید. نیروهای انتظامی همان روز یک نفر به اسم حسین عبداللهی را به اتهام قتل او دستگیر کردند. حسین عبداللهی قبلا طی شکایتی مدعی شده بود که قاضی مربوطه رشوه کلانی دریافت کرده است و املاک او را غصب و به اسم کس دیگری کرده است. اما با وجود این شکایت قاضی مربوطه پرونده مذکور را مختومه اعلام کرده بود.  چنانچه حین رسیدگی به پرونده قتل قنبری، مأموران آگاهی متوجه فساد پولی بزرگی، در حدود یک میلیارد تومان، در پرونده مالی دادگستری شده بودند که این امر به تخفیف مجازات حسین به حبس ابد انجامید. اما چند روز قبل بنابه دستور دادگستری کل استان کرمانشا، حکم مجددا به اعدام تغییر و امروز به اجرا گذاشته شد .

روز پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ رژیم اسلامی در شهر روانسر و در مقابل مقر نیروهای انتظامی خود حسین عبداللهی را به دار آویخت.  دیروز مردم روانسر از طریق رسانه ها مطلع شدند که قرار است روز پنج شنبه این جنایت اتفاق بیفتد. فعالین علیه اعدام از طریق شبکه ها و میدیای اجتماعی ضمن اعلام مخالفت با مجازات اعدام همگان را فراخواندند که در این مراسم شنیع رژیم اسلامی شرکت نکنند.  امروز بجز رئیس دادگستری و دادستان عمومی استان کرمانشاه و تعدادی از عوامل رژیم اسلامی مردم روانسر قاطعانه حضور در این مراسم را تحریم کردند.  در چند هفته اخیر بیش از ۹۴ نفر در ایران اعدام شده اند که ٣٥ نفرشان از مناطق کرد نشین غرب کشور بوده اند. محمد عبدالهی فعال سیاسی محبوس در زندان ارومیه به جرم همکاری با احزاب اپوزیسیون یکی از آنها بود.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن محکوم کردن این جنایت رژیم اسلامی، از فعالین علیه اعدام و مردم روانسر قدردانی میکند که در این مراسم حکومتی شرکت نکردند.  بطور قطع این اقدام شایسته مردم روانسر و مخالفتشان با اعدام همراه با تحریم کردن مراسم آدم کشی جمهوری اسلامی میتواند آموزنده باشد.  ما همه فعالین و مردم آزادیخواه را فرامیخوانیم که در مقابل موج اعدامها و آدم کشیهای جمهوری اسلامی قاطعانه به میدان بیایند. جمهوری اسلامی با سازمان دادن موج اعدامها میخواهد فضای رعب و وحشت در جامعه بوجود بیاورد. اما مردم آگاه و هشیار هستند و سیاستهای رژیم را با شکست مواجه خواهند کرد.

زنده باد مبارزه علیه اعدام

سرنگون باد جمهوری اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ مرداد ۱۳۹۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *