ادامه اعتراضات کارگران ارکان ثالث در پالایشگاههای گاز پارس جنوبی

اخبار نفت: شماره ۹۱

اعتراضات کارگران ارکان ثالث در نفت که یک کانون داغ آن در پالایشگاههای مجتمع گاز پارس جنوبی است ادامه دارد. بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) امروز ۱۳ اسفند  تجمعات اعتراضی کارگران ارکان ثالث در پالایشگاههای مجتمع گاز پارس جنوبی برای پیگیری مطالباتشان ادامه یافت.  طبق این گزارشات اعتراضات این کارگران در روز گذشته گسترده بود و  در برخی فازهای پالایشگاهی، کارگران از خوردن غذا و استراحت ظهر امتناع نموده و در مقابل ساختمان اداری به تجمعات اعتراضی خود ادامه دادند. اهم مطالبات کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی عبارتند از:

حذف کامل شرکتهای پیمانکاری واسطه تامین نیروی انسانی، اصلاح و اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش و پرداخت بدون تبعیض مزد و مزایا و بهره مندی از رفاهیات برابر با سایر ارکان نفت و… می‌باشد.

اعتراضات در نفت گسترده است. تجمعات اعتراضی کارگران رسمی در مناطق مختلف نفتی در اعتراض به تعرضات معیشتی حکومت و برای پیگیری مطالباتشان ادامه دارد. در میان کارگران پروژه ای نفت نیز زمزمه های اعتراض بر سر عدم پرداخت بموقع دستمزد ها و بی پاسخ ماندن مطالبات معیشتی شان بر پاست. از اعتراضات کارگران نفت وسیعا پشتیبانی کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ اسفند  ۱۴۰۲،  ۳ مارس ۲۰۲۴–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *