aval mehr

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت شروع سال تحصیلی

aval mehr

اول مهر در حالی فرامیرسد که بیش از ٧ میلیون نفر از کودکان کارگران و مردم زحمتکش از تحصیل محروم شده اند و حتی شانس سوادآموزی پیدا نمیکنند و بخش اعظم کودکانی که به مدرسه میروند، حتی امکان داشتن یک لباس مناسب ندارند. اکثرا حتی از داشتن یک تغذیه کافی که امکان تمرکز روی یادگیری را فراهم کند محرومند. میروند تا در مدارس جداسازی جنسیتی شده شروع به تحصیل کنند. در مدارسی که اکثرا نه سیستم گرمایشی امنی دارد و نه ساختمان های مستحکمی و نه از حداقل تجهیزات علمی مناسب برخوردار است. شرایط تحصیل برای کودکان با پیشینه افغانستانی از اینهم وخیم تر است و این همه ی فاجعه نیست.
بیش از هفت میلیون کودک معصوم فقط به این دلیل که والدین شان کارگرند، یا توسط کارفرماها اخراج شده اند، کارمند ساده ای هستند و یا کاری پیدا نکرده اند و یا بدلیل دستمزد شرم آوری که شورایعالی کار تعیین کرده است، مجازات میشوند و امکان حتی یادگیری را هم از دست میدهند. مجازات میشوند چون طبقه مفتخور حاکم نیاز به استثمار شدید دارند و مقامات و آیت اله ها میلیارد میلیارد میدزدند و یا صرف سرکوب در داخل و کمک به تروریسم اسلامی در منطقه و دولت جنایتکاری مانند اسد میکنند.
کودکانی که اینقدر خوش شانس هستند که مجبور به ترک تحصیل نشده اند، بجای شنا و آموزش موسیقی و یا آموزش جنسی، به آنها قرآن و خرافه و آداب مربوط به حجاب و عفاف و یا شکنجه های جهنم به آنها تزریق میشود، بجای سفرهای علمی به مناطق جنگی برده میشوند و بجای استفاده از آزمایشگاه و تجهیزات علمی، با مسجد و آخوند باید سر و کله بزنند.
آموزش و پرورش رایگان در تمام سطوح تحصیلی باید تامین شود. کتاب و لوازم التحریر باید تماما رایگان شود. هرنوع اخاذی از والدین باید ممنوع شود. به همه دانش آموزان باید یک وعده غذای گرم و رایگان داده شود. تمام مدارس باید به سیستم گرمایشی ایمن و امکانات ایمنی و علمی مجهز شود. به خانواده های با درآمد پائین باید کمک هزینه داده شود و امکان تحصیل همه کودکان فراهم گردد. مذهب باید تماما از آموزش و پرورش جدا شود، بساط آخوند و مسجد از مدارس برچیده شود و جداسازی جنسیتی پایان داده شود. باید یک آموزش و پرورش شاد، مدرن، غیر مذهبی، خلاق و انسانی برای همه کودکان تامین گردد. در عین حال باید به معلمان و کلیه پرسنل مدارس حقوق مکفی داده شود، معلمان زندانی آزاد شوند و حق تشکل و بیان برای معلمان و همه مردم تامین شود.
تنها با چند قلم از دزدی های میلیاردی سران حکومت میتوان کلیه این مطالبات را عملی نمود. تنها با صرف هزینه هائی که صرف موسسات مذهبی و سرکوب مردم در داخل و یا صرف جریانات تروریست در منطقه و حکومت بشار اسد میشود، میتوان امکان تحصیل رایگان با استانداردهای بالا را برای کلیه دانش آموزان فراهم کرد. روشن است که اولین قدم برای عملی کردن این مطالبات سرنگونی حکومت مفتخور اسلامی سرمایه داران است.
حزب کمونیست کارگری خانواده های دانش آموزان در سراسر کشور را به گرد آمدن حول این مطالبات فرامیخواند. در هر شهر و محله ای تومار جمع کنید، تجمع کنید و از حق خود و کودکانتان برای یک آموزش شاد و غیر مذهبی، مدرن و انسانی دفاع کنید.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ شهریور ١٣٩٢، ٢٠ سپتامبر ٢٠١٣

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *