تجمعات سراسری بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف و پرستاران در تهران

امروز دوشنبه چهارم دیماه بازنشستگان مخابرات همانند هر دوشنبه مقابل مخابرات تجمع داشتند. این تجمعات در این هفته در شهرهایی چون کرمانشاه، سنندج، شیراز، شهرکرد، تبریز، اراک، خرم آباد، اردبیل، اصفهان، مریوان، برگزار شد. در تبریز بازنشستگان راهپیمایی کرده و در اعتراض به اختلاسها شعار میدادند: کشور پر درآمد، درآمدت کجا رفت.

اعتراض بازنشستگان مخابرات همچون دیگر بخش های بازنشسته به فقر و بی تامینی ، تعرضات معیشتی حکومت، اختلاسها و دزدی ها و پاسخ نگرفتن خواستهایشان است. اجرای همسانسازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر سی میلیون و درمان رایگان دو خواست فوری همه بخش های بازنشستگان است. بازنشستگان مخابرات بعلاوه به عدم اجرای آیین نامه ی استخدامی و رفاهی ۱۳۸۹ که میتواند بهبودی در دریافتی هایشان ایجاد کنند اعتراض دارند و خواستار اجرایی شدن فوری آن هستند.

در روز گذشته نیز بازنشستگان نفت در اعتراض به وضع بد معیشتی و دست اندازی به صندوق بازنشستگی خود در مقابل ساختمان دو طبقه مناطق نفتخیز تجمع داشتند. بازنشستگان از جمله شعار میدادند:”گرانی اسفبار حاکم شده بر بازار”،”اتحاد اتحاد شاغل و بازنشسته اتحاد”، “دولت بازنشسته دشمن بازنشسته”، “با حیله و با نیرنگ صندوقو غارت کردند.

گفتنی است که امروز چهارم دیماه پرستاران مهدیه تهران و دانشگاه بهشتی نیز در اعتراض به مشکلات معیشتی و کاری خود و بی پاسخ مانده مطالبات خود تجمع داشتند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ آذر ۱۴۰۲، ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *