تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد و کارگران رسمی نفت در سیری

امروز سوم دی ماه بازنشستگان تامین اجتماعی علاوه بر کرمانشاه که بنا بر فراخوان قبلی با بازنشستگان کشوری تجمع اعتراضی برپا کرده بودند، در اراک و شوش نیز تجمع داشتند. همچنین بازنشستگان فولاد همانند هفته های گذشته همزمان در تهران و اصفهان تجمع اعتراضی برپا کردند. اعتراض بازنشستگان به تعرضات معیشتی حکومت، اختلاسها و دزدیها از صندوقهای بازنشستگی، و امنیتی کردن مبارزات است. بازنشستگان مدام در شهرهای مختلف و در شمار زیاد به خیابان می آیند و فریاد میزنند اما گوش شنوایی وجود ندارد و حکومت به خواستهای آنها پاسخ نمیدهد. این اعتراضات اکنون متحدانه و سراسری به پیش میرود و قرار است روز ۴ دی در تهران در مقابل سازمان برنامه و بودجه، تمام بخشهای بازنشستگان دست به اعتراض بزنند.

در این روز در اراک بازنشستگان مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع داشتند و شعار میدادند: “گرانی تورم، بلای جان مردم”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “بازنشسته می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد”. در شوش بازنشستگان از شهرهای کرخه و هفت تپه و شوش مقابل فرمانداری تجمع داشته و با شعارهایشای کوبنده خود اعتراضشان را به فقر و بدتر شدن هر روز بیشتر اعتراضات خود و اختلاسها و دزدی ها ابراز کردند.

همزمان بازنشستگان فولاد در تهران در برابر وزارت کار تجمع کرده و با شعار بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن، صدای اعتراض خود را بلند کردند. در اصفهان نیز این بازنشستگان مقابل صندوق بازنشستگی تجمع کرده و با شعارهای “اجرای همسان‌سازی، بدون حقه‌بازی”، و “درمان رایگان حق مسلم ماست” پیگیر مطالباتشان شدند.

علاوه بر بازنشستگان اعتراضات در مراکز کارگری گسترده است. از جمله اعتراضات کارگران رسمی نفت ادامه دارد و در این روز کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در سیری در اعتراض به تعرضات معیشتی حکومت و بدتر شدن وضع زندگی خود و عدم پاسخگویی به خواستهایشان تجمع داشتند. اعتراضات گسترده بازنشستگان، ادامه اعتراضات در نفت و اعتراضات قدرتمندی چون فولاد اهواز و کارگران برق نشانگر فضای ملتهب اعتراضی کارگری در جامعه است. حزب کمونیست کارگری بر اتحاد سراسری کارگری و حمایت از مبارزات یکدیگر تاکید دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ دی ۱۴۰۲، ۲۴ دسامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *