ادامه اعتراض کارگران پتروشیمی آبادان و اعتراضات کارگران رسمی نفت

اخبار نفت: شماره ۳۳

امروز سه شنبه ۱۴ آذر حرکت اعتراضی کارگران پتروشیمی آبادان در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و حق بیمه کارگران ادامه یافت. بنا بر خبرها ۵۰۰ کارگر این پتروشیمی بین یک تا سه ماه مزد و حق بیمه طلب دارند.

کارگران رسمی نفت نیز در اعتراض هستند. روز یکشنبه ۱۲ آذر علاوه بر کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری که قبلا اعتراض انها را گزارش کردیم کارگران رسمی شاغل در فلات قاره در جزایر خارک و سیری نیز تجمع اعتراضی داشتند.

اعتراض این کارگران به تعرضات معیشتی حکومت و عدم پاسخگوی به خواستهای اعلام شده شان است. خواستهای کارگران رسمی نفت در مراکز عملیاتی عبارتند از: حذف کامل سقف حقوق مناطق عملیاتی نفتی، حذف تبعیض میان کارکنان عملیاتی در سقف پرداختها، استرداد کسورات مالیاتی، عدم دست اندازی به صندوق بازنشستگی نفت، حذف سقف پاداش پایان خدمت و پرداخت کامل سنوات کارکنان، اجرای کامل ماده ده و پرداخت معوقات به دلیل سالها اجرا نشدن سنوات و ماده ده.

این کارگران اعلام کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند به اعتراضات خود ادامه میدهند و کارگران رسمی در مناطق مختلف عملیاتی روزهایی از هفته را به عنوان روز اعتراض ثابت خود اعلام کرده اند .

اعتراضات در نفت در حال گسترش است و روزهای مختلفی از هفته را به خود اختصاص داده است. به هر شکل که میتوانید به کارزار حمایت از کارگران نفت که حزب کمونیست کارگری آنرا اعلام کرده بپیوندید و صدای کارگران نفت را بازتاب دهید.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۵ دسامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *