تظاهرات خیابانی مردم در زاهدان، اعتراضات پرستاران و اخباری دیگر

-امروز ۳ آذر علیرغم حضور نیروهای سرکوب حکومت در شهر زاهدان بار دیگر مردم در ادامه جمعه های اعتراضی خود به خیابان آمدند و فریاد دادخواهی و اعتراض خود به سرکوبها و جنایات حکومت را بلند کردند. شمار زیادی از مردم خشمگین در این تظاهرات شرکت داشتند.

-همانطور که قبلا گزارش کرده ایم پرستاران در اعتراض به وضع بد معیشتی و کاری خود و عدم پرداخت تعرفه ها و اضافه کاریها و تبعیض در پرداختها وارد میدان شده اند. روز گذشته علاوه بر شهرهای فسا، رشت و سنندج در بیمارستان دکتر شریعتی تهران نیز پرستاران و بهیاران بخش های ویژه بیمارستان تجمع کردند.

-بر اساس خبر منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان عاتکه رجبی از معلمان معترض در مشهد که پیش از این با رای هیات تخلفات از کار اخراج شده بود برای روز سوم آذرماه جهت اجرای حکم زندان خود احضار شده است. عاتکه رجبی در جریان انقلاب زن زندگی آزادی که با انتشار ویدئوهایی از اعتراضات مردم و خصوصا زنان و کودکان حمایت کرده‌ بود و از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده بود. او در زمان بازداشت با اعتصاب غذا نسبت به رویکرد دستگاههای امنیتی با بازداشت شدگان اعلام اعتراض کرد.

آخرین خبر اینکه روز دوم آذرماه پارلمان اروپا با صدور قطعنامه ای نقض گسترده حقوق بشر در ایران را به شدت محکوم کرد. در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسیده است، نقض گسترده حقوق بشر، حقوق زنان و گروگان گیری اتباع خارجی در ایران را محکوم شده است. در این قطعنامه نمایندگان پارلمان اروپا همچنین خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی از جمله نرگس محمدی و سپیده قلیان شدند. با انقلاب زن زندگی آزادی و خیزشهای سراسری مردم ایران علیه حکومت اسلامی فضای بین المللی بیشتر علیه حکومت اسلامی چرخیده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ آذر ۱۴۰۲، ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *