تجمع کارگران رسمی واحد پارسی دره نی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری پارسی دره نی تجمع مشترک کارگران شاغل و بازنشسته نفت در شیراز

اخبار نفت:شماره ۲۴

امر وز یکم آذر ماه کارگران شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری شاغل در واحد پارسی دره‌نی در اعتراض به تعرضات معیشتی حکومت و برای پیگیری مطالباتشان دست به تجمع اعتراضی زدند. اعتراضات کارگران رسمی نفت هر روز دامنه اش گسترده میشود. خواستهای فوری این کارگران عبارتند از: حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، برگرداندن کسوراتی مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی ناشی از تأخیر در اجرای آن و عدم عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت.

دراین روز همچنین بازنشستگان و شاغلین نفت در شیراز در اعتراض به اساسنامه‌ی هیئت دولت و دست اندازی به صندوق بازنشستگی و اختلاس ها و نیز برای پیگیری مطالبات خود مقابل صندوق بازنشستگی تجمع کردند. در این تجمع بازنشستگان نفت از وضع بد معیشتی و خواستها و مطالباتشان سخن گفته و بر ادامه اعتراضات خود تاکید کردند. کارگران شاغل نفت در اعتراض به دست اندازی به صندوق بازنشستگی نفت و در حمایت مطالبات همکاران بازنشسته خود و پیگیری مطالبات خود درکنار بازنشستگان ایستاده و تجمعاتشان شکل مشترک گرفته است. در این تجمعات کارگران شاغل و بازنشسته با شعار “شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد” بر اتحاد طبقاتی کارگری تاکید داشته و نیروی قدرتمندی در شکل گیری این اتحاد در سطح سراسری هستند.

زنده باد کارگران نفت

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *