تجمعات اعتراضی بازنشستگان مخابرات و تامین اجتماعی و پرستاران

امروز ۲۹ آبان بازنشستگان مخابرات در ادامه دوشنبه های اعتراضی خود و برای پیگیری مطالباتشان در چندین شهر تجمع کردند. این تجعات در شهرهای مریوان، اصفهان، اردبیل، رشت، تهران، بندرعباس، زنجان، شیراز، زاهدان و کرمانشاه برگزار شد.

در کرمانشاه در زیر باران بازنشستگان تجمع داشتند و شعار میدادند: “اگر سنگ هم ببارد دوشنبه ها می آییم”. در اردبیل بازنشستگان ابتدا مقابل ساختمان مخابرات تجمع کردند و سپس دست به راهپیمایی زدند و شعارهای اعتراضی خود را سر دادند. در اصفهان بازنشستگان شعار میدادند: وزیر بی لیاقت استعفاء استعفاء.

دیگر شعارهای اعتراضی این تجمعات عبارت بودند از: “وعده وعید کافیه سفره ما خالیه!”، “مخابرات فنا شده اسیر بانکدار شده!”، “مسئولین دروغگو عمل به وعده ها کو!” “حسین حسین شعارشان، دروغ و دزدی کارشون”، “هزینه های درمان حق مسلم ماست”.

بدین ترتیب بازنشستگان مخابرات در تجمعات امروز خود صدای اعتراض شان را علیه فقر و وخیم تر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی خود و اختلاسها و دزدیهای مسئولین حکومتی بلند کردند. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر سی میلیونی و درمان رایگان دو خواست فوری همه بازنشستگان است. بازنشستگان مخابرات همچنین به عدم اجرای کامل آئین نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و مشکلات بیمه ای شان اعتراض دارند و خواهان درمان رایگان هستند.

خبر دیگر اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری برای ساعت ده صبح روز ۳۰ آبان فراخوان به تجمع سراسری در مقابل وزارت کار در تهران را داده اند. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از این فراخوان تجمع و اعتراض را حق مردم دانسته و اعلام کرده است که حفظ امنیت تجمع کنندگان بر عهده مقامات انتظامی و امنیتی است. ” حزب کمونیست کارگری از فراخوان بازنشستگان به تجمع برای پیگیری خواستهایشان حمایت میکند.

در این روز همچنین پرستاران بیمارستان توحید سنندج در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم پرداخت تعرفه سال ۱۴۰۱ تجمع و راهپیمایی داشتند. پرستاران در این هفته در رابطه با این موضوع و برای پیگیری دیگر مطالبات خود در شهرهای مختلفی چون رشت، کاشان، اسلام آباد غرب، کرمانشاه، یزد، آران و بیدگل و تهران و اراک و ارومیه نیز تجمع و اعتراض داشته اند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *