تجمعات اعتراضی کارگران شاغل و بازنشسته شرکتهای مناطق نفت خیز جنوب، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری و کارگران رسمی در سیری

اخبار نفت:شماره ۲۲

شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد

امروز بیست و هشتم  آبان صدها نفر از کارگران شاغل و بازنشسته از شرکتهای مناطق نفتخیز جنوب برای پیگیری خواستهای اعتراضی خود در اهواز تجمع کردند. در این تجمع  اعتراضی با شکوه کارگران با کف زدن شعارهای اعتراضی خود را علیه فقر و بد تر شدن وضع معیشتی شان و علیه اختلاس ها و  دزدی ها و تعرضات معیشتی حکومت سر دادند.

در همین رابطه امروز کارگران رسمی شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری و همچنین کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات‌قاره در جزیره سیری تجمع داشتند.

حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی ناشی از تأخیر در اجرای آن، عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت از جمله خواستهای فوری این کارگران است. در این تجمع بزرگ کارگران با فریاد “شاغل و بازنشسته اتحاد” همصدایی خود را با بخش های دیگر بازنشستگان اعلام کرده و پرچم  اتحاد طبقاتی کارگری در سطح جامعه را برافراشته تر کردند.

اعتراضات در نفت گسترده است. از خواستها و اعتراضات این کارگران باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد. به کارزار حمایت از کارگران نفت بپیوندید.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ آبان ۱۴۰۲،  ۱۹ نوامبر  ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *