asqar-karimi

فراخوانی به ١٥٠٠ کارگر صدرا

asqar-karimi
امروز اعلام شد که ٨٠٠ نفر از شما را میخواهند تا آخر شهریور اخراج کنند. سه ماه حقوق شما را هم نداده اند. شما میتوانید و توان اینرا را دارید که جلویشان را بگیرید و کارتان را حفظ کنید. همانطور که کارگران کیان تایر کارشان را حفظ کردند.
کارگران کیان تایر را هم میخواستند بیکار کنند. کارفرمای سابق را به کارخانه فرستادند و او قصد داشت کارخانه را تعطیل کند و زمین های گرانقیمتش را بفروشد اما کارگران بارها و بارها در مقابل وزارت صنایع دست به تجمع زدند، در محوطه کارخانه تجمع کردند و لاستیک آتش زدند تا توجه مردم را جلب کنند، خبررسانی کردند، شورای اسلامی را کنار انداختند، مجمع عمومی تشکیل دادند و نمایندگان واقعی خود را انتخاب کردند و هوشیارانه و با پیگیری بی نظیری توطئه کارفرما و وزارت صنایع را خنثی کردند. وعده های دروغین را باور نکردند و به نیروی خود اتکا کردند و بالاخره موفق شدند کارفرمای قبلی را بیرون کنند و کار خود را حفظ کنند. شما نیز میتوانید.
اتحادتان را حفظ کنید. نگذارید شما را به اسم قرارداد با شرکت های پیمانکاری مختلف تکه تکه کنند. اجازه ندهید بین آنها که قصد اخراج دارند و آنها که فعلا هنوز اخراج نشده اند تفرقه بیندازند. نمایندگان واقعی تان را انتخاب کنید، مجمع عمومی تان را مرتب تشکیل دهید، خبررسانی کنید، تجمع کنید، مردم شهر و سایر مراکز کارگری را مطلع کنید، اعضای خانواده تان را تشویق کنید که فعالانه در تجمعات شما شرکت کنند. برای گرفتن حقوق معوقه التیماتوم بدهید، به هیچ وعده و وعیدی اعتماد نکنید. با کارگران کیان تایر و با تشکل های کارگری تماس بگیرید و تجارب آنها را بکار ببندید. مطمئن باشید اگر نیرویتان را بکار اندازید حریفتان نمیشوند. حقوق معوقه تان را فورا میدهند و دست به اخراج کسی نمیزنند. میگویند “رکود کار داریم” مسئولش خودشان هستند. شما مسئول تحریم و دزدی ها و سوء استفاده ها نیستید. سودهای میلیاردی برده اند و حتی اگر کار نیست در کارخانه حاضر شوید و حقوق تان را سر وقت طلب کنید. با خبررسانی هرروزه و مطلع کردن مردم شهر قطعا از حمایت جوانان و مردم شریف بوشهر نیز برخوردار خواهید شد.
اصغر کریمی
رئیس هیئت اجرائی حزب کمونیست کارگری ایران
٢٥ شهریور ١٣٩٢

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *