تجمع کارگران بازنشسته و شاغل مقابل مجلس اسلامی و تجمعات پرستاران در تهران و اراک

امروز شنبه ۲۰ آبان بازنشستگان نفت بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده در شهرهای تهران، شاهین شهر و کرج دست به تجمع زدند و به دست درازی و چپاول صندوق بازنشستگی نفت از سوی دولت اعتراض کردند. در تجمع تهران جمعیت بزرگی از بازنشستگان در همراهی با کارگران رسمی شاغل مقابل مجلس شورای اسلامی گرد آمده بودند و پیگیر مطالباتشان شدند. بازنشستگان نفت در هفته گذشته بر سر این موضوع تجمعاتی داشتند. این کارگران با شعارهای “شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد”، “فریاد ما بلند است، اتحاد، اتحاد” ، “شاغل و بازنشسته پیوندتان مبارک همچون دیگر بخش های بازنشستگان بر اتحاد طبقاتی کارگران در نفت و در سطح جامعه تاکید گذاشتند. فراخوان این شعارها به اتحاد مبارزاتی ۲۵ میلیون بازنشسته و همه کارگران در سطح جامعه است.

امروز همچنین پرستاران بیمارستان در تهران و اراک در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و برای پیگیری مطالباتشان تجمع داشتند.در تهران جمعیت بزرگی از پرستاران شهدای تجریش تجمع داشتند و یک موضوع اعتراض آنها شرایط غیر عادلانه و تبعیض آمیز دریافتی ها و اضافه کاری های اجباری بود. پرستاران شعار میدادند: “پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن”

سطح نازل حقوقها و تبعیض در پرداختها و اجرایی نکردن مصوباتی چون کارانه که تاثیر مستقیم در دریافتی های کارگران دارد، فشار سنگین کاری بخاطر کمبود پرستار، و استاندارد پایین بیمارستانها از جمله موضوعات اعتراضات پرستاران در سطح سراسری است. در همین رابطه در هفته گذشته در دو روز سیزدهم و چهاردهم آبان نیز پرستاران تجمع داشتند. اعتراضات و خواستهای پرستاران باید مورد وسیعترین حمایتها قرار گیرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *