تجمعات کارگران رسمی نفت و گاز آغاجاری و کارکنان رسمی مناطق عملیاتی، و بازنشستگان نفت- بازنشستگان نفت: “شاغل و بازنشسته، اتحاد، اتحاد”

کارگران رسمی نفت به اعتراضات خود ادامه میدهند. امروز ۱۷ آبانماه کارگران رسمی شرکت نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به تعیین سقف حقوقها و کاهش سطح دستمزدها، مالیاتهای سنگین و محدودیت حق سنوات بازنشستگی و طرح ادغام صندوق های بازنشستگی حکومت و دزدی ها و اختلاس ها دست به تجمع زدند. در این تجمعات کارگران در دست نوشته هایی خواستهای اعتراضی شان را به نمایش میگذارند. همانطور که قبلا گزارش کرده ایم. کارگران این شرکت بر هر روزه بودن اعتراضات خود تا گرفتن پاسخ تاکید کرده اند.

امروز همچنین بازنشستگان نفت برای چندمین بار با خواست لغو طرح ادغام صندوق های بازنشستگی وعدم دست اندازی به صندوق بازنشستگی نفت دست به تجمع زدند. این کارگران با شعار شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد، همچون دیگر بخش های بازنشستگان بر اتحاد طبقاتی کارگران در نفت و در سطح جامعه تاکید گذاشتند. شعارهای اعتراضی دیگر بازنشستگان نفت در تجمع امروزشان عبارت بودند از:” صندوق رو غارت کردند ، ما را بیچاره کردند”، “شاغل و بازنشسته پیوندتان مبارک”، “فریاد ما بلند است، اتحاد، اتحاد”،و “ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما”.

گفتنی است که در روز گذشته در ادامه اعتراضات کارگران رسمی نفت علیه تعرضات معیشتی حکومت علاوه بر کارگرن شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، کارگران اخیرالاستخدام شاغل در مناطق مختلف عملیاتی وزارت نفت نیز دست به تجمعات اعتراضی زدند. این تجمعات از جمله در مناطقه عملیاتی اروندان، مناطق نفتخیز، زاگرس جنوبی، ملی‌حفاری، پالایشگاه دالان، نفت و گاز آغاجاری و نفت و گاز غرب (چشمه خوش) برگزار شد. کارگران جدید الاستخدام رسمی در مناطق عملیاتی نفت اعلام کرده اند که تا وقتی به خواستهایشان پاسخ داده نشود هر سه شنبه تجمع خواهند داشت. بدین ترتیب یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه ها به روزهای اعتراضی ثابتی در مراکز نفتی تبدیل شده است. بعلاوه کارگران نفت و گاز آغاجاری بر هر روزه بودن اعتراض خود تاکید دارند.

اعتراضات کارگران نفت، بلند شدن شعار «شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد» این بار از میان کارگران نفت یک حرکت سیاسی مهم است. از کارزار حمایت از کارگران نفت حمایت و پشتیبانی کنید و وسیعا به این کارزار بپیوندید. فریاد این شعارها پیوند عمیق اعتراضات کارگران در نفت با اعتراضات کارگری در سطح جامعه و مردم علیه فقر و فساد را به نمایش میگذارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۸ نوامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *