ادامه اعتراضات کارگران رسمی شرکت نفت و گاز آغاجاری و بازنشستگان نفت

اخبار نفت:شماره ۱۴

اعتراضات و تجمعات اعتراضی کارگران رسمی و پیمانی نفت ادامه دارد. امروز ۱۶ آبان کارگران رسمی شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به تعرضات معیشتی حکومت و عدم پاسخگویی به خواستهایشان در ادامه اعتراضات هر روزه خود دست به تجمع زدند. کارگران اعلام کرده اند که تا پاسخ نگیرند اعتراضاتشان ادامه خواهد داشت. در همین رابطه در این روز کارگران رسمی وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر نیز تجمع داشتند.

در این روز همچنین بازنشستگان و بازنشستگان صنعت نفت اهواز صندوق غرب همچون روزهای پیش در اعتراض به غارت صندوق و اساسنامه مغایر با قانون صندوق تجمع داشتند. حذف تعیین سقف حقوق که موجب کاهش حقوقها در شرایط گرانی هر روزه میشود، بازگرداندن مالیات های سنگین اخاذی شده ، لغو محدودیت حق سنوات بازنشستگی و اجرای کامل ماده ده که بهبودی در حقوق ها میدهد و شمول آن به همه کارگران شاغل و بازنشسته از ۹ سال پیش یعنی از ابتدای تصویب این قانون، از جمله خواستهای کارگران رسمی نفت است. این کارگران با شعار”به صندوقهای بازنشستگی دست نزنید” عزم خود را برای مقابله با دزدی ها و اختلاس ها اعلام کرده اند.

اعتراضات در نفت گسترده و هر روزه شده و موضوعات اعتراض کارگران بخش های مختلف نفت را در بر میگیرد. از جمله یک موضوع مهم اعتراضات در نفت وجود انواع قراردادهای برده وار کاری و چپاولگریهای پیمانکاران است. خواست کارگران نفت اخراج پیمانکاران و رسمی شدن همه قراردادهاست. این مطالبات دیگر بخش های کارگری در جامعه را که با معضلات مشابهی درگیرند در موقعیت قویتری قرار میدهد. گسترش این اعتراضات بستری برای گسترش بیشتر اعتراضات در نفت و در سطح جامعه است. اعتصاب سراسری کارگران نفت میتواند نتیجه این اعتراضات باشد که قطعا حکومت اسلامی و پیمانکاران را ناچار به عقب نشینی خواهد کرد. وسیعا به کارزار حمایت از کارگران نفت بپیوندید. با بیانیه های همبستگی و برپایی آکسیونهای حمایتی صدای اعتراض این کارگران در سطح جامعه و جهانی باشیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۷ نوامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *