تجمعات بازنشستگان کشوری در چند شهر و تجمع بیش از هزار نفر از آنها در تهران

روز سه شنبه ۱۶ آبان بازنشستگان کشوری شامل معلمان و بخشهای دیگر کارکنان بازنشسته، همچون هفته های گذشته برای پیگیری مطالباتشان در شهرهای کرمانشاه، و سنندج، تجمع کردند. اعتراض این بازنشستگان به فقر و بی تامینی، و به بساط چپاول و سرکوب حکومت است و همسان سازی حقوق ها و افزایش آن به بالای خط فقر سی میلیونی، درمان و تحصیل رایگان برای همه، پایان دادن به اختلاسها و دزدیها و نیز پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله آزادی فوری معلمان زندانی مطالبات فوری آنهاست که بارها اعلام کرده و بازتاب آنرا در شعارهای اعتراضی آنها شاهد هستیم. “تجمع، اعتراض حق مسلم ماست” یک شعار مهم اعتراضی این بازنشستگان در تجمع مشترک آنها با بازنشستگان تامین اجتماعی در هفته گذشته در اهواز بود.

روز گذشته نیز تجمع بزرگی از سوی بازنشستگان کشوری در مقابل سازمان برنامه و بودجه برپا شد که قبلا خبر آن را اعلام کردیم. اخبار تکمیلی از این تجمع حاکی است که تعداد شرکت کنندگان افزون بر هزار نفر بوده است. طبق گزارشات در این روز بعد از جمع شدن عده ای از بازنشستگان مقابل سازمان برنامه بودجه نیروهای امنتی برای جلوگیری از پیوستن بیشتر افراد به تجمع از خیابان اصلی، مانع پیوستن افراد به صف اعتراض در داخل پارک مقابل ساختمان برنامه و بودجه میشدند. با هجوم جمعیت معترضین، بلافاصله داخل پارک و خیابانهای اطراف آن مملو از نیروهای سرکوب شد. بطوریکه در حوالی ساعت ده تا ده نیم دو ون پلیس پر از بازنشستگان کنار خیابان اصلی پارک برای ممانعت از ورود آنها بود.

در این تجمع اعتراضی چندین نفر از بازنشستگان زن و مرد سخنرانی کردند و از خواستهای اعتراضی بازنشستگان سخن گفتند. با ازدیاد جمعیت نیروهای سرکوب وارد جمعیت شده و سعی کردند تجمع را متفرق کنند. و در آخر جمعیت که توانسته بود صدای اعتراض خود را علیرغم حضور وسیع سرکوبگران بلند کند، محل را ترک کردند. در این روز بازنشستگان کشوری در اراک نیز تجمع داشتند.

طبق اخبار منتشر شده از سوی کانال شورای هماهنگی صنفی فرهنگیان کشور سیامک چهرازی، انصاری و موسویان از معلمان خوزستان از جمله بازداشت شدگان این روز هستند که سپس با اخذ تعهد آزد شدند.

بازنشستگان نیروی رزمنده انقلاب هستند و سه روز یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه به روزهای تجمعات پر شور و در جاهایی مارشهای اعتراضی آنها تبدیل شده است. “شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد”، “لشکری، کشوری، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد”، “اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد” سه شعار متحد کننده بازنشستگان است که مضمون انقلاب زن زندگی آزادی را بیان میکند. از اعتراضات بازنشستگان وسیعا حمایت و پشتیبانی کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۷ نوامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *