تجمعات بازنشستگان مخابرات در ۲۲ شهر، و بازنشستگان نفت در اهواز

شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد

امروز پانزده آبان بازنشستگان مخابرات در یکی دیگر از دوشنبه های اعتراضی خود علیه فقر و وضع بدمعیشتی شان دست به تجمع زدند. بازنشستگان مخابرات همچنین به عدم اجرای کامل آئین نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و مشکلات بیمه ای شان اعتراض دارند و خواهان درمان رایگان هستند.

این تجمعات در شهرهای تهران، رشت، مریوان، ایلام، اردبیل، کرمانشاه، سنندج، اصفهان، اهواز، شیراز، زنجان، تبریز، زاهدان، همدان، قزوین، اراک، اندیمشک، ساری، خرم آباد، ارومیه، بندرعباس و شهر کرد برگزار شد.

در تهران، اهواز و کرمانشاه بازنشستگان مقابل دفتر مخابرات تجمع کردند و بعد با شعار دادن راهپیمایی کردند. در تجمعات این روز بازنشستگان مخابرات شعار میدادند: “مدیر بی لیاقت استعفا استعفا”، “مخابراتی می میرد ذلت نمیپذیرد”، “تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم”، “اجرای آئین نامه حق مسلم ماست”، “فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “بازنشسته بیدار است ا زتبعیض بیزار”، و “سهامداران عمده حق ماها را خورده”، “

در این روز همچنین بازنشستگان نفت نیز در اهواز در اعتراض به دزدیها و دست درازی به دارایی صندوق بازنشستگی خود مقابل صندوق امانیه تجمع کردند.

خبر مهم دیگر در این روز تجمع اعتراضی سراسری بازنشستگان کشوری در تهران در مقابل سازمان برنامه و بودجه برای اجرایی شدن همسان سازی حقوقها و پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بود که در آن جمعیت قابل توجهی شرکت داشتند.

هم اکنون بخش های مختلف بازنشستگان که جمعیتی ۲۵ میلیونی را در بر میگیرد در اعتراضند و روزهای مختلف هفته را به صحنه پر شور تجمعات خود تبدیل کرده اند.بازنشستگان صدای اعتراض جامعه علیه فقر و بی تامینی و اختلاسها و دزدیها و مقابله با تعرضات معیشتی حکومت هستند. بازنشستگان با شعار “شاغل و بازنشسته، اتحاد اتحاد ” پرچم اتحاد بخشهای مختلف مردم علیه فقر و بردگی را بدست گرفته اند. از اعتراضات بازنشستگان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۶ نوامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *