شکایت توماج صالحی از اطلاعات حکومت- میلاد رسایی منش

حساب کاربری توماج صالحی در شبکه اجتماعی «ایکس» که از سوی نزدیکان او اداره می‌شود، روز شنبه ۷ آبان نوشته که شکایت‌نامه‌ای از جانب توماج صالحی و توسط وکیل او تنظیم شده است.
به نوشته این صفحه، شکایت توماج صالحی علیه مقامات اطلاعات اصفهان در دو محور تنظیم شده که موضوع اول آن عبارت است از: «اقدامات خلاف قانون حین هجوم مأموران از دیوار محل سکونت او بدون ارائه حکم قضایی و کارت شناسایی و بازداشت دو نفر از ساکنین محل بدون حکم قضایی، و همچنین توقیف خودرو پدر ایشان بدون دستور قضایی تا به امروز».
دومین محور شکایت توماج صالحی به شکنجه این رپر معترض در هنگام بازداشت در روز ۸آبان ۱۴۰۱ و نیز جلوگیری از درمان او در زندان مربوط می‌شود.
شکایت کسی مثل توماج از دستگاه قضایی خون‌ریز اسلامی نه از سر امید برای رسیدن به عدالت، که برای ثبت این جنایات در تاریخ است. بر کسی پوشیده نیست کهنظام آدم‌کشان اسلامی در آینده نه‌چندان دوری سرنگون شده و جانیان حاکم محاکمه خواهندشد، و شکایت به دستگاه قضایی خود رژیم به ثبت جنایات حکومت در کنار سایر فعالیت‌ها در همین مورد، کمک خواهد کرد. این اقدام در ضمن اینکه بوروکراسی حکومت را دچار دردسر می‌کند، به کارمندان دستگاه جنایت‌کار قضایی حکومت اسلامی یادآوریمی‌کند که در سایه عملکردآنان، چطور جان و حرمت انسان بی‌ارزش است، و شهروندی که صدای مردمش بوده است و برای رسیدن به یک‌دنیایبهتر، شعر و موزیک ساخته است چطور وحشیانه مورد شکنجه و در معرض اعدام قرار می‌گیرد. نکته حائز اهمیت دیگر مقاومت و پافشاری بر سر اصول از سوی توماج است. این شکایت به رژیم و جلادانش یادآوریمی‌کند که توماج بعد از تهدید به اعدام و شکنجه و ضرب و شتم باورنکردنی، همچنان مقاوم است و تا جایی که بتواند برای رژیم دردسر ایجاد می‌کند. این روحیه و اقدام توماج در شرایطی که دستگاه پروپاگاندای حکومت دائم ناامیدی از تغییر را تبلیغ می‌کند، مانند نفت بر روی آتش عمل می‌کند. با نگاهی به این رویکرد، آثار و گذشته توماج، می‌توان دلایل هراس رژیم از وی را به‌راحتی فهمید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *