تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در شهرهای مختلف، و پرستاران ارومیه

روز ۱۴ آبان بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد به روال یکشنبه های هر هفته در اعتراض به فقر و گرانی و برای پیگیری مطالباتشان تجمع کردند. این تجمعات بنا به گزارشات تاکنونی در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه و دزفول مقابل ساختمان تامین اجتماعی صورت گرفته و بازنشستگان با سخنرانی و شعار دادن بر خواستهای خود تاکید کردند. همزمان بازنشستگان فولاد نیز در شهرهای اصفهان، اراک و البرز غربی تجمع داشتند. بازنشستگان فولاد در تجمع هفته گذشته قرار تجمع در تهران در ۲۱ آبان را گذاشتند. همسانسازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر سی میلیونی و درمان رایگان دو خواست فوری و مهم همه بازنشستگان است. بازنشستگان فولاد بعلاو خواستار پرداخت معوقات سال ۱۴۰۰ خود هستند.

در اهواز بازنشستگان تامین اجتماعی با سر دادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی” اعتراض خود را به کل سیستم دزدی و توحش حاکم اعلام داشتند. در شوش نیز بازنشستگان از شهرهای کرخه، شوش، و هفت تپه جمع شده و علیه گرانیها و وضع بد معیشتی خود و خلف وعده های حکومت شعار میدادند. در کرمانشاه بنر هایی با مضمون ” لشکری کشوری تامین اجتماعی اتحاد اتحاد”، “درمان رایگان حق مسلم ماست” قابل توجه بود.

در اصفهان بازنشستگان فولاد با پهن کردن سفره ای خالی و با شعار “سفره ما خالیه، وعده وعید کافیه” صدای اعتراض خود را علیه وضع معیشتی شان بلند کردند.

بازنشستگان در اعتراضاتشان کل بساط فقر و بی تامینی و اختلاس ها و دزدی ها را به چالش میکشند. بازنشستگان با جلو آوردن خواستهای سراسری مردمی از جمله درمان رایگان صدای اعتراض همه مردم و نبض پر تپش فضای انقلابی در جامعه هستند. از خواستها و مبارزات بازنشستگان باید حمایت کرد.

در این روز همچنین پرستاران، کارکنان درمانی و دانشجویان پزشکی بیمارستان امام ارومیه برای دومین روز در اعتراض به پرداخت نشدن بستانکاری‌ها و سایر مطالبات و همچنین نوع تعرفه‌گذاریها در حقوق دریافتی و عدم رسیدگی به مشکلات معیشتی‌شان تجمع داشتند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۵ نوامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *