جنبش دادخواهی را با تمام توان گسترش دهیم!

به سالروز آبان نزدیک میشویم و دورنمای گسترش مراسم‌های بزرگداشت جانباختگان، رژیم را به وحشت انداخته است. جنبش دادخواهی در یک سال گذشته به جنبشی گسترده، اجتماعی، قدرتمند و تعرضی تبدیل شده است و علیرغم همه جنایات حکومت، علیرغم تهدید و دستگیری اعضای خانواده‌های داغدار، هر هفته شاهد مراسم‌های متعدد در بزرگداشت جانباختگان در نقاط مختلف کشور و یا شاهد شعارنویسی‌ها، کلیپ‌ها و یادنامه‌های عزیزان جانباخته و کیفرخواست‌های گوناگون علیه حکومت بوده‌ایم.

اکنون در آستانه سالروز قتل ۱۵۰۰ نفر از عزیزان مردم در آبان ۹۸ حکومت میداند که این مراسم‌ها ابعادی بسیار گسترده‌تر پیدا میکند. برای مقابله با موج مراسم‌ها و تحرکات مردم روزی نیست که خانواده‌ای را مورد اذیت و آزار قرار ندهند. امامگر خانواده‌ها میتوانند یاد عزیزانشان را فراموش کنند، مگر حاضرند تسلیم قاتلان عزیزانشان شوند و از برگزاری مراسم خودداری کنند؟ مگر دوستان و همکلاسی‌ها و آشنایان جانباختگان را میتوان با تهدید ساکت کرد؟ مردمی که برای سرنگونی حکومت قاتلان اسلامی خیز برداشته‌اند، این جبهه را نیز با تمام قوا تقویت خواهند کرد.

دادخواهی جبهه مهمی از نبرد با حکومت جنایتکاران است. این جبهه را باید باگرامیداشت همه جانباختگان، نه تنها جانباختگان انقلاب زن زندگی آزادی و آبان ۹۸ بلکه همچنین جانباختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲، جانباختگان دهه شصت و هفتاد و ۸۸ و ۹۶ و همه عزیزانی که در طول ۴۴ سال گذشته به قتل رسیده و یا اعدام شده‌اند، هرچه بیشتر گسترش داد.

خانواده‌های جانباخته، مادران و پدران داغدار، خواهران و برادران و همسران داغدار شجاعانه در مقابل حکومت بیرحم اسلامی سینه سپر کرده‌اند و هر کدام به مبلغانی توانا، به رزمندگانی مجرب و به قهرمانانی شجاع برای آزادی و عدالت تبدیل شده‌اند. آنها را همراهی کنیم. همه ما در هر شهر و دانشگاهی، در هر مدرسه و محل کاری میتوانیم با بزرگداشت یاد عزیزانمان که برای رهایی یک جامعه بپاخاستند و قهرمانانه به خاک افتادند، جنبش دادخواهی را به اوج خود برسانیم و حکومت زبون اسلامی را خوارتر و زبون‌تر سازیم. همراه با خانواده‌های داغدار بر مزار عزیزانمان مراسم بگیریم و محل دفن آنها را گلباران کنیم، در مقابل زندان‌ها برای آزادی خانواده‌‌های جانباخته تجمع کنیم، در هر کوچه و محله و خیابانی به یاد عزیزانمان شمعی روشن کنیم، عکسشان را بر در و دیوار شهر نصب کنیم و جنبشی در همه شهرها به راه اندازیم. جنبش دادخواهی، جنبش مهمی برای سرنگونی حکومت نکبت اسلامی است و ما لشگری از مردم دادخواهیم که میتوانیم حکومت را در این جبهه نیز زمین‌گیر کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *