در قزوین خشم و اعتراض در تجمع کارگران موج میزند


گزارش شماره ۱ از اول مه در تهران، شیراز و قزوین
تهران- جمهوری اسلامی از ترس برپائی تجمعات اول مه از ابتدای صبح ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر، خيابان انقلاب را پر از نيروهای سرکوب کرده است. یکی از فعالین حزب در تهران میگوید: حدود ۵۰ ماشين نيروي انتظامی در این خیابان مستقر شده است و نيروی شخصي فراوانی در خيابان به چشم میخورد. همه منتطر بعد از ظهر هستند.

شيراز- طبق گزارشی که به حزب رسیده است كارگران صنايع گوشت فارس همانطور که قبلا اعلام کرده بودند امروز ۱۱ اردیبهشت مقابل استانداری شیراز تجمع کردند و اول مه را گرامی داشتند. کارگران پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: “کارگر روز بیکاریت مبارک، تا حق خود را نگیریم از پا نمینیشیم”، “پول نفت سر سفره ها نخواستيم ، حداقل نان خالي را از سفره هامان قطع نكنيد”. کارگران روز سه شنبه هفتم اردبهشت در اعتراض به اخراجها در مقابل اداره كار و اداره بيمه شهرستان مرودشت تجمع اعتراضي داشتند و بر روي آسفالت نشستند و اعلام كردند كه اول مه را مقابل استانداري برگزار خواهند كرد.

قزوین- طبق گزارش یکی از فعالین حزب امروز چندين هزار نفر در ورزشگاه يادگار امام در قزوين جمع شدند و اول مه را گرامي داشتند. كارگران از كارخانجات مختلف در این تجمع شرکت داشتند و پلاكاردهائی در اعتراض به بیکارسازی ها و عدم پرداخت دستمزدها در دست داشند.
كارگران چيني البرز با پلاكارد “ما كارگران البرز هفت ماه حقوق نگرفته ايم” آمده بودند. پلاكارد ديگر كارگران “اتحاد اتحاد” بود. فضا كاملا خشم و اعتراض است. بخش عظيم كارخانجات صنعتي البرز به حال نيمه تعطيل در آمدند. در ايام نوروز تعطيل كردند و بعضا تا آخر فروردين بسته بودند. قرار داد كارگران را تمديد نكرده اند. شايد بشود گفت ٢٠ هزار كارگر بيكار شده اند. دستمزد پرداخت نشده همه با آن روبرويند. و اين اعتراض در تجمع امروز موج ميزد.
زنده باد اول مه روز جهانی کارگر
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد سوسیالیسم
حزب کمونیست کارگری ایران
۱ مه ۲۰۱۰، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *