طنین شعار دانشجو کارگر اتحاد در دانشگاه تهران در روزجهانی کارگر

برگزاری روز کارگر در دانشگاه های تهران، بروجرد، مشهد، کرمان، آزاد تهران،
علم و صنعت و شهرکرد
ورود مخفیانه احمدی نژاد به دانشگاه تهران در روزجهانی کارگر با اعتراض شدید دانشجویان مواجه شد!
امسال اول ماه می، روز جهانی کارگر شاهد بزرگداشت بی سابقه این روز در دانشگاه ها بودیم. دانشجویان با طرح مطالبات خود و کارگران در چندین دانشگاه تجمع و راهپیمایی و اعتصاب کردند.
دانشجویان دانشگاه تهران در حالیکه خود را برای پیوستن به صف کارگران در مقابل ساختمان وزارت کار آماده می کردند متوجه حضور احمدی نژاد در دانشگاه تهران شدند. ورود احمدی نژاد که به طور مخفیانه و بدون خبر قبلی به دانشگاه تهران صورت گرفته بود با اعتراض و خشم دانشجویان مواجه شد. صدها دانشجو در مقابل محل حضور او در دانشکده پزشکی تجمع کردند و شعار می دادند “دانشجو کارگر اتحاد اتحاد “”مرگ بر دیکتاتور” “دیکتاتور حیا کن دانشگاه رو رها کن”. دانشجویان بعد از حدود ۲ ساعت تجمع اعتراضی به حضور احمدی نژاد به قصد پیوستن به صفوف کارگران دانشگاه را ترک کردند.
صدها تن از دانشجویان دانشگاه بروجرد در روز جهانی کارگر با برپایی مراسمی این روز را گرامی داشتند. در این مراسم در دانشگاه بروجرد کارگران و نمایندگان کارگران نیز شرکت داشتند. دانشجویان برای ابراز همبستگی و اتحاد از کارگران برای این مراسم دعوت کرده بودند و با تاکید بر مطالبات کارگران خواهان رفع تبعیض و ستم بر کارگران شدند. مطالباتی که دانشجویان بر آن تاکید داشتند از جمله افزایش دستمزدها و ایجاد اشتغال و امنیت شغلی برای همه و افزایش امکانات رفاهی بود.
دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در بزرگداشت روز جهانی کارگر، علیرغم فضای سنگین سرکوب و کنترل دانشجویان امروز صبح در کلاس های درس شرکت نکردند و کلاس ها را تعطیل کردند. دانشجویان همچنین از گرفتن غذا از سلف سرویس دانشگاه امتناع کردند.
دانشجویان دانشگاه آزاد شهرکرد و دانشجویان دانشگاه آزاد تهران مرکز در روز جهانی کارگر و در حمایت و همبستگی با کارگران در این روز دست به اعتصاب غذا زدند.
دانشجویان دانشگاه علم و صنعت نیز در بزرگداشت روز جهانی کارگر و در همبستگی و حمایت از کارگران در سالن غذاخوری دانشگاه تجمع و سرود خوانی کردند. حراست دانشگاه به دانشجویانی که مراسم را آغاز کرده بودند حمله کرده و مانع پیوستن سایر دانشجویان به آنان شد.
همچنین جوانان و دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی کارگر با تاکید بر خواسته های به حق کارگران و مردم ایران از جمله خواهان آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی، لغو مجازات اعدام، لغو جداسازی جنسیتی شدند.
سازمان جوانان کمونیست ضمن تبریک روز جهانی کارگر به همه دانشجویان و جوانانی که مراسم این روز را گرامی داشتند درور می فرستد. روز جهانی کارگر امسال روز همه مردمی بود که علیه وضع موجود هستند. روزی بود که همه مردم و به خصوص جوانان همبستگی و همسرنوشتی خود را با کارگران به نمایش گذاشته و در روز اتحاد جهانی طبقه کارگر علیه جانیان حاکم بر ایران اعتراض کردند.
زنده باد روز جهانی کارگر
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
زنده باد سوسیالیسم
مرگ بر جمهوری اسلامی
سازمان جوانان کمونیست
۱۱ اردیبهشت ۸۹، ۱ می ۲۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *