وحشت رژیم از اول مه

تعدادی از فعالین کارگری و معلمان دستگیر یا احضار شدند
پیش به سوی یک اول مه عظیم در ایران
در آستانه اول مه که تحرک بی سابقه ای برای برپائی تجمعات و مراسم های اول مه در جریان است، جمهوری اسلامی تعدادی از فعالین کارگری را احضار کرد. هدف حکومت ایجای فضای بگیر و ببند و تهدید فعالین و تشکل های آنها به شرکت فعال در تجمعات اول مه است، اما همانطور که اعدام جنایتکارانه دلارا در صبح اول مه سال قبل، مانع برگزاری مراسم های اول مه نشد، تشبثات امسال رژیم هم کارساز نخواهد بود. کارگران و جوانان عزم جزم کرده اند که اول مه به خیابان بیایند.
طبق اطلاعیه ای از اتحادیه آزاد کارگران ایران، جعفر عظیم زاده رئیس هیئت مدیره این اتحادیه به دادگاه فراخوانده شده است و طبق این احضاریه او باید روز ۱۸ خرداد ماه در جلسه دادگاه حاضر شود. جعفر عظیم زاده در مراسم اول ماه مه سال گذشته به همراه حدود ۱۵۰ نفر دیگر در پارک لاله تهران دستگیر و بمدت ۵۳ روز در زندان اوین در بازداشت بسر برد. طبق اطلاعیه دیگری از اتحادیه آزاد کارگران ایران، دو نفر دیگر از بازداشت شدگان مراسم اول ماه سال قبل در تهران، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی احضار و مورد محاکمه قرار گرفته اند. بر اساس احکام این دادگاه محمد اشرفی به یک سال حبس و مهدی آموزش به مبلغ چهار میلیون ریال جریمه محکوم شده اند. اتحادیه آزاد کارگران در این اطلاعیه ها اعلام کرده است که برگزاری اول مه حق کارگران است و همدوش با کارگران در سراسر جهان، امسال نیز روز جهانی کارگر را هر چه با شکوه تر گرامی خواهد داشت. طبق گزارشات دیگری، جمهوری اسلامی در چند روز گذشته حداقل پنج نفر از معلمان در شهرهای تهران، همدان و تبریز به نامهای علیرضا باغانی، بهشتی، جلال نادری، علی نجفی، محمد خانی، سعید جهان‌آرا و توفیق مرتضی پور بازداشت کرده و دو نفر از فعالین کانون صنفی معلمان در کرمانشاه را به یک میلیون ریال جریمه محکوم کرده است. رژیم میخواهد با تشدید فشار بر معلمان، فضای اعتراضی در میان آنها را بخواباند.
جامعه ایران در تب و تاب اعتراض میسوزد و این اقدامات جنایتکارانه فقط انعکاس وحشت رژیم از اول مه روز کارگر و همچنین جنب و جوش در صفوف معلمان است.
حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن شدید جمهوری اسلامی، کلیه کارگران و معلمان و خانواده های آنها، کلیه جوانان و زنان مبارز و حق طلب و کلیه مردم زحمتکش و متنفر از حکومت اسلامی را به بیرون آمدن از خانه ها و حضور میلیونی در خیابانها و در تجمعات اول مه در تهران و در سراسر کشور فرامیخواند. پاسخ جنایات رژیم را باید با حضور هرچه وسیعتر در خیابانها در روز اول مه (۱۱ اردیبهشت) داد. آزادی فوری و بی قید و شرط کارگران و معلمان زندانی و کلیه زندانیان سیاسی یک خواست همه تشکل های کارگری و بیانیه های اول مه است و باید با پشتیبانی قاطع همه مردم مواجه شود.
پیش به سوی یک اول مه بزرگ و سراسری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد حکومت انسانی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ آوریل ۲۰۱۰، ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *