تجمعات اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد و معلولین و اخباری دیگر

روز ۱۶ مهر ماه بازنشستگان تامین اجتماعی همانند دیگر یکشنبه ها در شهرهای دزفول، کرمانشاه، شوش، کرخه، هفت تپه، اهواز، تجمع و اعتراض کردند.

در شوش مثل هفته های گذشته بازنشستگاان از کرخه و شوش و هفت تپه گرد آمده بودند. در اراک بازنشستگان ضمن اعلام خواستهای اعتراضی خود در تجمعشان بر تجمعات خود در هریکشنبه تاکید کردند. در اهواز بازنشستگان در میدان کارگر روبروی سازمان تامین تجمع داشتند و با سر دادن سرود «زیر بار ستم نمیکنیم زندگی» کل بساط توحش حاکم را به چالش کشیده و آزادگی را فریاد زدند.

در تجمعات بازنشستگان بنرهایی با مضامین “لشکری، کشوری ، تامین اجتماعی ، اتحاد اتحاد” ، “معیشت منزلت حق مسلم ماست” و “درمان رایگان” قابل توجه بود.

در این تجمعات بازنشستگان از جمله شعار میدادند:”خواسته ما این زمان، معیشت است و درمان”، “نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت”، “دولت خیانت میکند، مجلس حمایت میکند”، “دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته”، “فقط کف خیابان بدست میاد حقمان”، “گرانی تورم بلای جان مردم”، “بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن”، “نوبت ما که میشه، خزانه خالی میشه”، “خیلی دروغ شنیدیم، عدالتی ندیدیم”، “ما بازنشستگانیم خواهان حمانیم”، “ننگ ما، ننگ ما صدا و سیمای ما”، “از خوزستان تا گیلان مرگ بر این مدیران”، “تامینو غارت کردن ما را بیچاره کردن”، “کشور پر درآمد چه بر سر تو آمد”، “سفره بی نان ما چه میخواهید از جان ما”، “ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه”، “مجلس سرسپرده گرانی رو آورده”، “تورم اسفبار حاکم شده تو بازار”، و “حقوق بازنشسته فقط واسه یک هفته”، “تورم، گرانی، بلای جان مردم”،”اتحاد، اتحاد علیه فقر و فسا”.

در این روز همچنین بازنشستگان فولاد تهران نیز در تهران در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان دست به تجمع زدند. درمان رایگان، همسانسازی حقوقها و افزایش سطح آنها، پرداخت معوقات سال ۱۴۰۰ از جمله خواستهای فوری آنهاست.

علاوه بر بازنشستگان امروز شانزدهم مهرماه معلوین نیز در اصفهان مقابل استانداری و در ساری، کرمانشاه، سنندج، تهران، اهواز، اردبیل مقابل بهزیستی تجمع کردند و اعتراض خود را علیه فقر و بی تامین و وضع وخیم معیشتی و درمانی شان اعلام داشتند.

خبر دیگر مربوط به تجمع اعتراضی کارکنان شرکت مخابرات در تهران و در استان‌های گیلان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌ سقز در استان کردستان، در اعتراض به شرایط نامناسب کاری، سطح نازل حقوقها و عدم پرداخت آن و پرداخت ناقص حق بیمه شان است. این کارکنان از از نیروهای شسکام و پرسنل همراه اول (TCT) هستند.

آخرین خبر مربوط به حمله وحشیانه شیمیائی به دبیرستان دخترانه “عاشورا” در شهر قدس تهران و مسمومیت تعداد زیادی از دانش آموزان و انتقال آنها به مراکز درمانی است. با شروع سال تحصیل و آغاز دوباره حملات شیمیایی حکومت به مدارس، نگرانی ها شدت پیدا کرده است. با اعتراضی سراسری باید پاسخ دندان شکنی به جانیان اسلامی و توطئه گری هایشان داد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۸ اکتبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *