۱۰ مهر: تجمعات اعتراضی بازنشستگان مخابرات در ۱۴ شهر- “تا حقمون نگیریم دوشنبه ها همینه”

امروز دهم مهر ماه بازنشستگان مخابرات در شهرهای خرم آباد، اهواز، رشت، کرمانشاه، اصفهان، ساری، ارومیه، زنجان، تهران، اردبیل، اراک، سنندج، یاسوج و شیراز تجمع کردند. آنها هر دوشنبه دست به تجمع و اعتراض میزنند و اعتراض آنها به فقر و بی تامینی و عدم اجرای کامل آیین نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹ و مشکلات بیمه ای شان است.

در زنجان بازنشستگان با شعار حقوق شاغلین بموقع پرداخت باید گردد به همکاران شاغل خود اعلام حمایت کردند.در کرمانشاه بازنشستگان علیرغم باران شدید تجمع کردند و دست به راهپیمایی زدند و با شعارهای “نه گرما نه بارون نیست جلودارمون!”، و “بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن” فضای پرشوری از اعتراض برپا نمودند. در اهواز نیز بازنشستگان با راهپیمایی و سردادن شعار تا حق خود نگیریم دوشنبه ها همین است بر تداوم اعتراضات خود تاکید کردند.

بازنشستگان در این تجمعات با شعار “شرکت پر درآمد چه بر سر تو آمد” اعتراض خود را به دزدیها و اختلاسها اعلام کردند. از جمله دیگر شعارهای بازنشستگان در این تجمعات عبارت بودند از: “هزینه های درمان.حق مسلم ماست”، “مخابرات حیا کن، وعده ها را ادا کن”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “فقط کف خیابون، بدست میاد حقمون”، “وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه”، “اجرای آئین نامه حق مسلم ماست”، “برای رفع تبعیض عدالت، عدالت”.

همانطور که قبلا گزارش کردیم بازنشستگان مخابرات در تبریز نیز همزمان با سفر مدیرعامل و هیات مدیره شرکت به این شهر برای شرکت در جلسه افتتاح پروژه نجما، همراه با کارگران رسمی، شرکتی و بخش های مختلف شاغل این شرکت در روز هشتم مهرماه تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی با زنشستگان با نشستن بر سر سفره ای خالی به نشانه اعتراض به وضع بد معیشتی خود و فریاد شعارهایشان صدای اعتراضشان را بلند کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۲ اکتبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *