اعتصاب مهم کارگران مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر

کارگران شیفت روز بخش تعمیرات پتروشیمی فجر۱ (شرکت رامکو) در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در روز چهارشنبه اول اردیبشهت با اعلام خواسته های زیر دست به اعتصاب زدند:
۱ – لغو قراردادهای موقت سه ماهه
۲- پرداخت حقوق های معوقه (حقوق اسفند ۸۸ و بخشی از حقوق بهمن ماه )
۳ – اجرای طرح طبقه بندی مشاغل
۴ – لغو کم کردن ساعت وقت نهار (یک ساعت) از کارکرد روزانه کارگران
۵ – لغو بخشنامه داخلی کسر بیشتر از قانون مالیات از حقوق کارگران. شرکت در ماههای اخیر دلبخواهی اقدام به کم کردن حقوق کارگران بیش از آنچه قوانین مالیاتی تعیین کرده است میکرد.
۱۰۰ نفر از کارگران روز کار صبح روز چهاشنبه با تجمع در محوطه کارخانه اعلام کردند که تا رسیدن به خواسته های خود بر سر کار حاضر نخواهند شد. بلافاصله حراست دست بکار شد و از کارگران خواست که به سر کار بروند. مدیریت نیز از کارگران خواست که به سر کارشان بروند ولی کارگران با تاکید بر خواسته های خود اعلام کردند که بر خواسته هایشان مصر هستند و تا به هدفشان نرسند سر کار نخواهند رفت. در پی این وضعیت بخرانی و بویژه با توجه به اهمیت نقش این کارگران در مجتمع فجر به مثابه مجتمعی محوری در منطقه که تامین کننده برق، آب و سایر مواد پشتیبانی ۱۵ مجتمع در منطقه میباشد، مسئولین حراست منطقه ویژه و حتی استان نیز در محل حضور پیدا کردند و در نهایت با قول مساعد به کارگران در ساعت ۱۱ صبح به سر کارشان برگشتند و اعلام کردند در صورت عدم تحقق خواسته هایشان از روز دوشنبه ۶ اردیبهشت اعتصابشان را از سر خواهند گرفت.
حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواستهای کارگران دفاع میکند و همه مراکز کارگری و بویِِژه کارگران منطقه اقتصادی ماهشهر را به حمایت همه جانبه از کارگران پتروشیمی فجر یک فرامیخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۲۳ آوریل ۲۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *