سالگرد انقلاب و فعالیت تلویزیون کانال جدید- کیان آذر

یک سؤال از کیان آذر مدیر تلویزیون
انترناسیونال: در جریان هستیم که باتوجه‌به اهمیت روز ۲۵ شهریور سالگرد قتل حکومتی مهسا/ژینا امینی و سالگرد شروع انقلاب زن زندگی آزادی، تلویزیون کانال جدید از روزهای قبل به استقبال آن رفته بود. لطفاً کمی درباره تدارکاتی که برای این روز دیدید و همچنین گزارشاتی که از ایران داشتید صحبت کنید. جمع‌بندی خودتان از مجموع این فعالیت‌ها چیست؟
کیان آذر: بله همانطور که اشاره کردید ما از قبل برای ۲۵ شهریور تدارک دیده بودیم. اساساً تلویزیون کانال جدید در یک سال گذشته بخشی از این انقلاب بوده، هم به‌عنوان تریبون و انعکاس‌دهنده آن و مبارزات بخش وسیعی از جامعه ایران که در ابعاد مختلف علیه جمهوری اسلامی جریان و ادامه داشته و هم به‌عنوان ارگانی برای جهت‌دهی سیاسی و نیز سازماندهی بهتر و منسجم‌تر انقلاب زن زندگی آزادی. این خصلت حتی از قبل از شهریور ۱۴۰۱ نیز که بستر و زمینه‌های عروج این انقلاب در حال ایجادشدن بود وجود داشت و کانال جدید به‌عنواناجتماعی‌ترین و قدرتمندترین ارگان حزب کمونیست کارگری قدم‌به‌قدم در این روند با جامعه معترض پیش می‌آمد؛ بنابراین ما به‌عنوان کانال جدید با این خصیصه که بخش از این انقلاب هستیم در انقلاب جاری شرکت کردیم.
بخش‌های مختلفی که در یک سال گذشته علیه جمهوری اسلامی فعال بوده‌اندساعت‌ها در تلویزیون کانال جدید حول اعتراض، فعالیت‌ها و مطالباتشان برنامه‌سازیصورت‌گرفته و مرتباً تقاضای پوشش اعتراضات و مطالبات از طرف بخش‌های مختلف جامعه روبه‌افزایش است. از خانواده‌های دادخواه تا خانواده‌های زندانیان سیاسی که می‌خواهند اخبار مربوط به آنها پوشش داده شود، از فعالین جنبش کارگری تا معلمان و بازنشستگان که اگر یک ساعت دیرتر تجمعات اعتراضی و یا اخبار مربوط به آنها در کانال جدید منعکس شود پیام اعتراضی ارسال می‌کنند که چرا پوشش نداده‌ایم. از فعالین انقلاب زن زندگی آزادی که در تجمعات و راهپیمایی اعتراضی شرکت می‌کنند و یا فعالیت‌های میدانی مانند دیوارنویسی و پخش تراکت و شعاردهی شبانه می‌کنند و شب‌ها بیننده برنامه پخش زنده هستند و فعالیت‌های خود را در این برنامه می ببینند تا افشاگری علیه جنایات حکومت اسلامی همه گوشه‌هایی از ارتباط وسیع اجتماعی مخاطبین با تلویزیون کانال جدید است که نشان می‌دهد این تلویزیون برای بخش وسیعی از جامعه اهمیت دارد و کارکردش را به‌دقت دنبال می‌کنند نقاط ضعف آن را با ما مطرح می‌کنند و انتقادهای خود را برای ما می‌فرستند و در بسیاری مواقع هم از اینکه بی‌چون‌وچرا به انسانی‌ترین و رادیکال‌ترین شکل ممکن صدای بخش وسیعی از جامعه هستیم به ما خسته نباشید می‌گویند و قدردانی می‌کنند و ما را بخشی از انقلاب جاری می‌دانند و نه یک پدیده بیرونی که صرفاً در حال انعکاس خبرهای جامعه ایران هستیم.
با این تصویر و موقعیت باید سراغ سالگرد انقلاب برویم. تلویزیون کانال جدید از دو سه هفته قبل از ۲۵ شهریور به‌صورت متمرکز روی این مناسبت کار خود را با شدت بیشتری پیش برد. مجموعه برنامه‌های تولید شده از ابعاد مختلفی روی این مناسبت فوکوس کرده بودند و از جوانب مختلف سیاسی و سازماندهی و خبری، خیز جامعه حول سالگرد را نمایندگی می‌کردند. مجموعه فعالیت‌ها و فراخوان‌های اعلام شده از طرف تشکل‌های مختلف در جامعه اعم از دانشجویی و دانش‌آموزی، کارگری و زنان و جوانان و سایر معترضین و احزاب و سازمان‌های اپوزسیون به‌صورت وسیعی در کانال جدید مطرح و تبلیغ می‌شد و روزبه‌روز با نزدیک‌شدنبه‌روز سالگرد بخش‌های بیشتری از جامعه از این فراخوان‌ها مطلع می‌شدند. جهت‌گیری سیاسی حول سالگرد مبنی بر اعتصاب سراسری در شهرهای کردستان و حتی سایر استان‌های دیگر و ۲۵ شهریور جامعه کاری به‌جز اعتراض به جمهوری اسلامی ندارد و باید سراسر جامعه از حالت روتین خارج شود و به اعتراضات در خیابان‌ها و محله‌ها بپیوندد و از سوی دیگر سازماندهی برای ایجاد اعتراضات سراسری در شهرها و استان‌های مختلف و ده‌ها فعالیت متنوع میدانی که به مناسبت فراخوان و در ادامه انقلاب زن زندگی آزادی مرتباً در کانال جدید تبلیغ می‌شد در دسترس جامعه قرار می‌گرفت. از طرف دیگر مشارکت فعالین مختلفی از داخل و خارج کشور در برنامه‌ها برای اینکه شخصیت‌های متنوعی رو به جامعه حول سالگرد از طریق تلویزیون کانال جدید صحبت کنند.
روز جمعه ۲۴ شهریور و شنبه ۲۵ شهریور بسیار ویژه بود و به‌صورتهم‌زمان و لحظه‌به‌لحظه اخباری که از ایران می‌رسید در سریع‌ترین شکل ممکن از طریق کانال جدید به خانه‌های مردم برده می‌شد و در واقع ما با یک آرایش بسیار آماده از نظر نیروی انسانی به‌روزترینارائه‌دهنده سالگرد انقلاب و مهسا/ژینا در بین رسانه‌های موجود بودیم که توانستیم روز سالگرد را با ساعت‌ها برنامه پخش زنده از صبح تا آخر شب لحظه‌به‌لحظه به جامعه پرزنت کنیم. از سقز تا سنندج تا تهران و اصفهان و مشهد و رشت و اراک و زاهدان تا ملبورن و برلین و لندن و تورنتو و ونکوور تلویزیون کانال جدید این گام بزرگ انقلاب و جامعه علیه جمهوری اسلامی را به خانه‌های مردم برد.
امیدوارم توانسته باشم تصویری از نقش کانال جدید در این مناسبت داده باشم و از جانب خودم به همه عزیزانی که در این تلویزیون با فعالیت و تلاش‌هایشبانه‌روزی این امر رامیسر کردند خسته نباشید می‌گویم و همین‌طور از همه شهروندان و مخاطبینی که با دنبال‌کردن تلویزیون و ارتباط و همکاری با کانال جدید این جایگاه و نقش را میسر کنند قدردانی می‌کنم و تقاضای ما این است که این ارتباط را قوی‌تر و مستحکم‌تر کنیم که بتوانیم قدرتمندانه‌تر و منسجم‌تر انقلابمان را به سمت پیروزی و سرنگونی جمهوری اسلامی پیش ببریم. آینده از آن ماست و بازنده این نبرد هرچند تلخ و طولانی، جمهوری اسلامی خواهد بود. همانطور که بارهاوبارها انقلابیون زن زندگی آزادی گفته‌اند: ایستاده‌ایم تا پایان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *