۱۹ شهریور: اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد- ” کشوری! لشکری! فولادی، تأمین اجتماعی! اتحاد!”

روز ۱۹ شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی بنا بر قرار قبلی یکشنبه های اعتراض در سه شهر کرمانشاه، دزفول و شوشتر تجمع کردند و با فریاد شعارهایشان صدای اعتراض خود را به فقر و بی تامینی و بر زمین ماندن خواستهایشان بلند کردند. اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسها و دزدی از جمله خواستهای فوری این بازنشستگان است.

بازنشستگان با خشم شعار میدادند: “حقوق نصفه نیمه، سکوت کنیم همینه”، “نه مجلس نه دولت، نیستن به فکر ملت”، “حقوقتو داد بزن، افتاده دست راهزن”، ” وزیر بی لیاقت نمیخوایم، نمیخوایم”، ” بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن”، ” بازنشسته بپا خیز برای رفع تبعیض “، “بازنشسته میمیرد ذلت نمیپذیرد”، ” دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته”، ” تامین رو غارت کردن ، ما رو بیچاره کردن”، ” و “معوقات مزدی پرداخت باید گردد”.

در این روز به روال هر هفته بازنشستگان فولاد در اصفهان نیز در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و مطالبات معوقه خود در خیابان نشاط اصفهان تجمع کردند. درمان رایگان، همسانسازی حقوقها و افزایش سطح آنها، پرداخت معوقات سال ۱۴۰۰ از جمله خواستهای فوری آنهاست.

یک شعار برجسته در اعتراضات بازنشستگان در این روز شعار “کشوری، لشکری، فولادی، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد بود که هم در بنرهایی که بازنشستگان دردست داشتند نوشته شده بود و هم در جایی مثل شوشتر بازنشستگان با فریاد این شعار بر اتحاد مبارزاتی ۲۵ میلیون بازنشسته تاکید کردند. حزب کمونیست کارگری از مبارزات بازنشستگان حمایت کرده و بر اتحاد مبارزاتی همه بخش های آنان و کارگران شاغل و بازنشسته تاکید میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *