جمهوری اسلامی گروگانگیر را بایکوت کنید!

گروگان گرفتن یوهان فلودروس کارمند سوئدی اتحادیه اروپا توسط جمهوری اسلامی که اکنون یکسال و نیم از اسارتش می گذرد، دلیل دیگری است که این رژیم باید بایکوت شود.

یک شهروند اروپایی را که پیش از این چندین بار دیگر هم به ایران سفر کرده بود دستگیر می کنند، به او اتهامات جاسوسی می زنند و آن وقت این را زمزمه می کنند که حاضرند یوهان فلودروس بیگناه را با حمید نوری جنایتکار معاوضه کنند. به این میگویند دیپلماسی باجگیری، زورگویی اسلامی و گستاخی یک رژیم تروریستی. با این حال هنوز دول غربی و اتحادیه اروپا با این رژیم مغازله می کنند و حتی گروگانگیری شهروند خود را با توجیهات مسخره از انظار عمومی پنهان نگه می دارند.

می شد جلوی این رفتار ضد انسانی رژیم اسلامی را گرفت اگر دول غربی باج گیری جمهوری اسلامی را با باج دهی جواب نمی دادند. اگر اسدالله اسدی و دیگر تروریست‌های جمهوری اسلامی را آزاد نمی کردند. اگر در مقابل قتل و جنایت این رژیم علیه مردم ایران قاطعانه می ایستادند. اگر این همه با رژیم جنایتکار اسلامی سازش و مماشات نمی کردند.

یوهان فلودروس و امثالهم فقط قربانی بی رحمی و زورگویی جمهوری اسلامی نیستند. وقتی که دولت های غربی با سیاستهای سازشکارانه خود راه را برای گروگانگیری های جمهوری اسلامی هموار می کنند آنها نیز در تحمیل رنج و محنت به این افراد بی گناه سهیم هستند.

برای امنیت مردم ایران و جهان، برای آنکه دیگر کسی با اتهامات ساختگی به گروگان گرفته نشود، برای آنکه هر شهروند اروپایی بتواند بدون هیچگونه احساس خطری به ایران سفر کند، برای خنثی کردن دیپلماسی گروگانگیری جمهوری اسلامی فقط یک راه وجود دارد و آن اینکه این رژیم سرنگون شود و مردم ایران و شهروندان دنیا از شر آن خلاص شوند. تا وقتی که این رژیم همچنان بر سر کار است بهیچوجه نباید در مقابل آن کوتاه آمد. کوتاه آمدن با این رژیم سفاک یعنی کوتاه آمدن در مقابل گروگان‌گیری و تروریسمی که این رژیم نمایندگی می کند.

ما خواهان بایکوت جمهوری اسلامی هستیم. ما می خواهیم که هر گونه روابط سیاسی و دیپلماتیک و نظامی با این رژیم قطع شود. سفارتخانه هایش بسته شود و نمایندگانش از مجامع بین المللی اخراج گردند.

در دهه هشتاد کل مردم دنیا و بسیاری از دولتها و ارگانهای بین المللی با بایکوت دولت نژادی آفریقای جنوبی به انقلاب مردم آن کشور کمک موثری کردند. اکنون نوبت رژیم آپارتاید جنسیتی در ایران است. جمهوری اسلامی را مانند رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی در جهان بایکوت و طرد و منزوی کنید. این خواست و انتظار همه مردم ایران است!

کمیته اسکاندیناوی حزب کمونیست کارگری ایران

۷ سپتامبر ۲۰۲۳ & ۱۶ شهریور ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *