به تشکل ها و رهبران کارگری همه کشورها: اول ماه مه، روز جهانی کارگر در سال ۲۰۱۰ همبستگی جهانی با انقلاب مردم ایران

انتظار میرود که در صدر دستور اجتماعات و تظاهرات روز کارگر ۲۰۱۰ در سراسر جهان، همبستگی با کارگران و مردم ایران باشد که قهرمانانه علیه جمهوری اسلامی بپاخاسته اند. انقلاب و مبارزه شورانگیز مردم ایران برای آزادی و علیه تبعیض و نابرابری تا همینجا موجی از امید و حمایت در جهان برانگیخته است. اول مه کارگران طبعا باید در صف مقدم این همبستگی کم نظیر جهانی قرار گیرند.
هیچ طبقه ای به اندازه کارگران در رهایی از شر جمهوری اسلامی، این سردمدار اسلام سیاسی و منبع مهم ارتجاع در جهان حاضر ذینفع نیست. هیچ طبقه ای به اندازه طبقه کارگر به انقلاب علیه رژیم آپارتاید جنسی که بی حقوقی بی سابقه زن را اساس حکومت خود قرار داده نیاز مبرم ندارد. هیچ طبقه ای به اندازه کارگران در سرنگون کردن بیرحم ترین حکومت زندان و شکنجه و اعدام و سانسور و بی حقوقی مطلق و همچنین در برقراری وسیع ترین آزادی ها در ایران ذینفع نیست. هیچ طبقه ای به اندازه طبقه کارگر در پایین کشیدن یک سیستم استثمار وحشیانه برای به زیر خط فقر کشاندن اکثریت عظیم و پروار کردن یک اقلیت مفتخور تحت لوای اسلام، ذینفع نیست. جمهوری اسلامی را دقیقا برای این برپا کردند تا اولا طبقه کارگر بپاخاسته در انقلاب ۵۷ را سرکوب کنند و به بردگی وحشیانه بکشند. ثانیا، از هالوکاست اسلامی در ایران الگو، ابزار و محملی برای هجوم به مردم، مدنیت و کل آزادیخواهی در منطقه و در جهان بسازند. اکنون که مردم ایران به انقلاب علیه جمهوری اسلامی برخاسته اند باید پرشورترین حامیان خود را در صف کارگران جهان بیابند.
حزب کمونیست کارگری همه تشکل ها ، فعالین و رهبران کارگری سراسر جهان، همه سازماندهندگان و شرکت کنندگان در تظاهرات و اجتماعات اول مه امسال را فرامیخواند تا روز جهانی کارگر ۲۰۱۰ را به روز همبستگی بین المللی با کارگران و مردم ایران تبدیل کنند. در سخنرانی ها و بنرها و شعارهای اول ماه مه امسال باید مبارزه انقلابی مردم ایران علیه یکی از سفاکترین رژیم های سرمایه داری مورد حمایت جدی قرار گیرد و خواست های فوری کارگران و مردم ایران بصورت یک قطعنامه جهانی به تصویب همه اجتماعات برسد. خواسته هایی نظیر آزادی فوری همه زندانیان سیاسی، لغو مجازات اعدام، معرفی و محاکمه آمرین و عاملین کشتار های اخیر، آزادی بی قید و شرط اعتصاب و تشکل و تحزب، الغاء حجاب و آپارتاید جنسی، جدایی مذهب از دولت و افزایش فوری حداقل دستمزد به یک میلیون تومان و غیره که چه در تظاهرات های مردم و اعتصابات کارگری و چه در بیانیه های تشکل های کارگری در ایران به انحاء گوناگون طرح شده است.
حزب همچنین همه ایرانیان مقیم خارج را فرامیخواند تا همراه با تشکیلات های حزب کمونیست کارگری در کشورهای مختلف در تظاهرات و اجتماعات اول ماه مه شرکت کنند و ضمن گرامیداشت روز اتحاد جهانی کارگران در تلاش برای جلب همبستگی بین المللی هرچه وسیعتر با مبارزه برحق کارگران و مردم ایران بر علیه جمهوری اسلامی و تحقق آزادی و برابری سهم هرچه بیشتری بر عهده گیرند.
زنده باد اول ماه مه
زنده باد همبستگی جهانی کارگران
سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱ آوریل ۲۰۱۰، ۱۲ فروردین ۱۳۸۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *