ادامه اعتراضات کارگران ماشین سازی اراک و تجمع کارگران زغال سنگ طبس

روزهشتم شهریورماه اعتصاب کارگران ماشین سازی اراک در بخش های مونتاژ ساخت و تجهیزات دیگ بخار متالورژی وارد هجدهمین روز خود شد. در این اعتراضات کارگران با شعار های “مدیر بی لیاقت نمیخوایم ،نمیخوایم”، “کارگر داد بزن، حقتو فریاد بزن”، صدای اعتراض خود را بلند کردند. اعتراض این کارگران به عدم پرداخت حقوقهایشان و شرایط بد معیشتی و کاری و عدم پاسخگویی به خواستهایشان است.

روز هفتم شهریور کارگران کارخانه “زغال سنگ پرورده” ی طبس در اعتراض به سطح نازل حقوقها و وضع اسفناک کاری و معیشتی شان تجمع کردند. این تجمع در مقابل استانداری خراسان جنوبی بر پا شد.

در این روز همچنین در نتیجه سوخت ضایعات، انفجاری در پتروشیمی غدیر در منطقه ویژه اقتصادی روی داد. این انفجار در مخزن ۵۰۴ پی‌وی‌سی صورت گرفت و در نتیجه دود در منطقه ویژه اقتصادی پخش شد. از صدمات انسانی این انفجار هنوز خبری منتشر نشده است. انفجار در پتروشیمی غدیر نمونه دیگری از عدم ایمنی محیطهای کاری در مراکز نفتی است که هر روزه از کارگران قربانی میگیرد. یک خواست اعتراضی کارگران نفت ایمن شدن فوری محیط کار و بکارگیری تجهیزات لازم ایمنی با بالا ترین استاندارد است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ مرداد ۱۴۰۲، ۳۱ اوت ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *