تجمعات اعتراضی با شکوه معلمان بازنشسته- رییسی، قالیباف، این آخرین پیامست، جنبش بازنشسته آماده قیامست!

روز ۷ شهریور بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته در یکی دیگر از سه شنبه های اعتراضی خود در مقابل ساختمان صندوقهای بازنشستگی در شهرهای مختلف تجمع کردند. اعتراض آنان همانند دیگر بخش های بازنشستگان به فقر و گرانی، به اختلاسها و تبعیض و به سرکوبگری های حکومت و ادامه بازداشت معلمان معترض است. در این اعتراضات بازنشستگان با شعار “معلم زندانی آزاد باید گردد” بر آزادی بدون قید و شرط معلمان زندانی تاکید کردند. در این روز بازنشستگان کشوری در شهرهایی چون اردبیل، سنندج، ارومیه، تبریز، پلدختر، کرمانشاه، ایلام، یزد، کوهدشت، خرم آباد، و قزوین تجمع کردند.

در تجمع معلمان در اردبیل در این روز یکی از معلمان به اسم غلامرضا اصغری بازداشت شد و تجمع کنندگان با خشم و اعتراض شعار میدادند: “غلامرضا اصغری آزاد باید گردد”.

در کرمانشاه جمعیت زیادی شرکت داشتند و حضور زنان چشمگیر بود.در این تجمع یکی از معلمان با شعارهایی چون “معلم بیدار است از زندان بیزار است”، “معلم زندانی آزاد باید گردد” بر عزم معلمان برای مبارزه تاکید کرد و مورد حمایت همه شرکت کنندگان قرار گرفت. در این حرکت اعتراضی بنر بزرگی با شعار “معیشت، منزلت ، حق مسم ماست”، توجه ها را بخود جلب میکرد.

در یزد بازنشستگان شعار میدادند: یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه و دست نوشته هایی با مضمون خواستهایشان را در دست داشتند. از جمله تحصیل رایگان، فقط کف خیابان بدست میاد حقمون بر دسته نوشته ها می درخشید.

در سنندج بازنشستگان شعار میدادند:” تا اخراج، تا زندان، ایستادگی تا پایان!”،

از دیگر شعارهای بازنشستگان کشوری عبارت بودند از: ” وزیر بی‌کفایت استعفا استعفا”، “تورم، گرانی بلای جان مردم”، “همسانسازی کجا بود دروغ بود ریا بود”، ” نه مجلس، نه دولت، نیستن به فکر ملت!”، “ما همه همبسته ایم، از وعده ها خسته ایم”، ” بازنشسته بیدار است، ازتبعیض بیزار است”،” نه وعده نه بازی ، اجرای همسان‌سازی”، “حقوق نصفه‌نیمه سکوت کنی همینه”، ” معیشت، درمان و رفاه، حق مسلم ماست”، “اجرای همسان‌سازی، بدون حقه‌بازی”، “بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد”، و “گرانی تورم شکسته پشت مردم”.

شعارهای اعتراضی بازنشستگان فریاد رسای اعتراض کل جامعه است. شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد و لشکری، کشوری فولادی تامین اجتماعی اتحاد اتحاد دو شعار کلیدی اعتراضات آنها و فراخوانی به تجمعات بزرگ میلیونی کارگری است. حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از مبارزات بازنشستگان اعلام می دارد و بر اتحاد مبارزاتی بخش های مختلف بازنشستگان که ۲۵ میلیون جمعیت را شام می شوند و اتحاد کارگران شاغل و بازنشسته تاکید دارد. از مبارزات بازنشستگان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

گفتنی است که امروز هفتم شهریور اعتراضات کارگران ماشین سازی در اراک وارد پانزدهمین روز خود شد. این کارگران با شعار “کارگر داد بزن حقتو فریاد بزن” پیگیر مطالباتشان شدند. اعتراض این کارگران همچون دیگر بخش های کارگری به شرایط بد معیشتی و کاری و عدم پاسخگویی به خواستهایشان است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۹ اوت ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *