بودجه‌های نجومی برای مراسم اربعین حکومتی! محمد شکوهی

در هفته‌های اخیر جمهوری اسلامی مشغول تدارک راه‌اندازی مراسم اربعین است و تا کنون ٦٠٠ میلیون دلار برای این امر هزینه کرده است.قبلاً “ستاد اربعین حکومت” با تأکیدخامنه‌ای حدود یک سال پیش طرح اختصاص بودجه‌های نجومی، اعتبارات و امکانات را تهیه و به دولت برای تأمین بودجه آن، اعلام کرده بود.
بر اساس طرح این ستاد، دولت و چندین وزارتخانه‌اش،از وزارت کشور گرفته تا خارجه،حوزه‌های علمیه، بیت رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها،صداوسیما و در یک‌کلام دم و دستگاه‌های حکومتی برای برگزاری اربعین حکومتی باید به خط شوند.
در کنار بودجه‌های کلانی که ستاد اربعین هرساله دریافت می‌کند، امسال میزان و ابعاد بودجه و اعتبار و امکانات، با همکاری دولت و بانک مرکزی و نهادهای بانفوذ دیگر حکومتی، ابعاد بسیار نجومی و بزرگی به خود گرفته است. بر اساس آخرین اعلام دولت و ستاد اربعین تاکنون ٦٠٠ میلیون دلار بودجه برای این امر تأمین شده است. علاوه بر این تمام امکانات استان‌های هم مرز با عراق،به طور کامل در اختیار این ستاد و برای پیشبرد این برنامه‌ها قرار گرفته است.
دست‌اندرکاران حکومتی اربعین با اشاره به اعتراضات سال گذشته، و خطر دین‌زدایی و به میدان آمدن انقلاب زن زندگی آزادی، امسال در نظر دارند راهپیمایی اربعین حکومتی را تبدیل به یک “قدرت‌نمایی”بر علیه مردم و به‌ویژه علیه انقلاب بکنند. اعتراف کرده‌اند که جمهوری اسلامیو کیان نظاماسلامی‌اشدر برابر جنبش ضد دین و ضدمذهبی صدمه‌دیده و باید دست به “قدرت‌نمایی در حماسه اربعین” در برابر جنبش عظیم ضد مذهبی و انقلاب مردم بزنند. مذهب صنعت پرسود و ایدئولوژی حفظ و بقای حکومت است. امری که زیر ضرب انقلاب مردم قرار گرفتهو ضربات سنگینی بر پیکر کل اسلام و ارزش‌های مذهبی و به‌طریق‌اولی جمهوری اسلامی وارد کرده است. اما در باره تأمین بودجه اربعین.
حدود دو هفته پیش فرزین رئیس بانک مرکزی حکومت اعلام کرد که به دلیل کمبود ارزهای خارجی به‌ویژه دلار به زائران ایرانی که برای اربعین عازم عتبات‌عالیاتدر عراقمی‌شوند، ٢٠٠ هزار دینار عراقی برای هر فرد پرداخت می‌شود. حکومت می‌گوید حساب و کتاب کردهکه قرار است۴ میلیون نفر را راهی این مضحکه بکند و برای این امر ٨٠٠ میلیارد دینار عراقی، معادل حدود ۶۰۰ میلیون دلار بودجه اختصاص داده است.
دولت در باره تأمین این بودجه نجومی از اختصاص دارایی‌های آزاد شده رژیم در بانک‌های عراقی اسم برده که قرار استمورداستفاده قرار گیرد. لازم به توضیح استطبق اعلام آمریکا مبنی بر آزادسازیپول‌های حاصل از صادرات برق ایران به عراق، دولت عراق این پول‌ها را نه به دلار، بلکه به دینار در بانک‌های عراق نگه داشته است که قرار است برای واردات کالاهای اساسی و دارو مورداستفاده قرار گیرد. الان حکومتصدها میلیون دلار از این پول‌ها را در قالب پرداخت به زائران اربعین برداشت و برای این امر حکومتیهزینه می‌کند.
علاوه بر اینحکومت اعلام کرده که برای انتقال زائران به عراق باید بیش از ۷ هزار دستگاه اتوبوس تهیه شود که امکان تهیه این تعداد اتوبوس از داخل وجود ندارد، در نتیجه از کشورهای همسایه اتوبوس کرایه‌ای وارد کرده است.
در اقدامیدیگر هفته گذشته گمرک حکومتدستور ترخیصو ارسالهزاران تن کالای اساسی از گمرکاتجنوب کشور برایتأمین نیازهایغذایی رایگان زائران به عراق را صادر کرد. در کنار آن وزارتراه‌وترابری مسئول انتقال این اقلام به عراق شده است.
در تازه‌ترینخبر در این موردرسانه‌های حکومتی گزارش دادند رئیسی ۹دستور درباره اربعین به وزیر کشور درباره “خدمت‌رسانی بدون تابلوی دولتی”داده است که بر اساس آن دولت و دست‌اندرکاران این مضحکه حکومتی این بار “بدون نام” قرار است وارد ارائه خدمات به زائران شوند!
اینها برخی اخبار مهم پیرامون تلاش‌های دولت برای سازماندهی مراسم اربعین با اختصاص‌دادنهزینه‌های نجومی برای این امر است. ابعاد هزینه بسیار بیشتر از این اقلام اعلام شده می‌باشد.
حکومت این هزینه‌های نجومی را در حالی به این مضحکه‌اش اختصاص داده که میلیون‌هانفر از مردم از مشکل قطعی آب و برق، گاز، نان، آرد و به‌تازگی بنزین رنج می‌برند.بیمارستان‌های دولتی با کمبود تخت و تجهیزات پزشکی، کمبود دارو و بودجه روبرو هستند. هزاران کارگر،معلم،پرستار و بازنشستهماه‌هاحقوق‌هایشان با تأخیر پرداخت می‌شود. یک بهانه حکومت همیشه کمبود پول و اعتبار اعلام شده است. ده‌ها پروژه آبرسانی به گفته خود حکومت به دلیل عدم اختصاص بودجه خوابیده‌اند و بحران آب روز بروز گسترده می‌شود.
کمبود دوا و درمان و داروهای مخصوص بیماران ویژه به دلیل عدم اختصاص ارز دولتی وعده‌داده‌شده برای واردات این داروها، باعث افزایش مرگ‌ومیر این بیماران شده است.
میلیون‌ها کودک و دانش‌آموز در مدارس ناامن و بخشا تخریبی مجبور به درس‌خواندن هستند که امنیت جانی نداشته و هر بار فاجعه‌ایرخ‌داده و عزیزان مردم در کلاس‌های درس کشته شده‌اند. هزاران روستا با جمیعتی بالای ۱۵ میلیون نفر درکشور از حداقل‌های یک زندگی، آب، برق، گاز، جاده،خانه بهداشت و بیمارستان و…محروم‌اند. برای همه این موارد حکومت بهانه “کمبود بودجه و اعتبار و پول” دارد. اما در یک تصمیم خامنه‌ای حکومت صدها میلیون دلار برای اربعین که “اولویت اول” رژیم است، بدون هیچ تأخیری پول نقد و اعتبارو امکانات اختصاصمی‌دهد.
اختصاص بودجه‌های نجومی برای”اولویت‌های حکومت”، اینجا مراسم اربعین یک‌بار دیگر نشان می‌دهد که تأمینحداقل‌های زندگی و رفاه و آسایش هیچ موقع امر این حکومت نبوده و نیست. حتی آن چندرغاز درآمد و زندگی‌های حداقلی که امروز مردم دارند و به‌سختی روزگارمی گذرانند، نتیجه و ثمره جنگ و مقاومت هرروزه‌شاندر برابر سیاست‌هایضدمردمی و ضدانسانی این حکومت جنایت‌کار و آدمکش است. مردم ایران بیش از چهار دهه است برای زنده‌ماندن و نفس‌کشیدندرگیر جنگیتمام‌عیار با حکومت تروریست‌های اسلامی، دزدان و قاتلان حاکم بر کشور هستند.
از یک سال گذشته انقلاب مردم برای پایان‌دادن به حکومت سرکوبگران، دزدان و حامیان تروریسم اسلامی، حکومت غارت و چپاول و دزدی و فساد و… به میدان آمده است. هزینه‌های صدهامیلیون‌دلاری که سهل است، اگر حکومت تمام امکانات مالی و نظامی و سرکوبش را هم به کار بگیرد، قادر نخواهد عطش رهایی مردم و آزادی را سرکوب کند و به عقب براند. همین‌که خودشان اعتراف می‌کنندمی‌خواهند در برابر جنبش ضد مذهبی و ضد حکومتی به میدان آمده، در اربعینشانمثلاً در برابر انقلاب مردم” قدرت‌نمایی”، بکنند، نشان می‌دهد که وضعیت حکومت چقدر لرزان، درهم‌ریخته و بی‌افق است. مردم و انقلابشان عزم جزم کرده‌اند که بساط حکومت اسلامی، از جمله همین اربعین که این همه حکومت برایش هزینه کردهاست را، بر سرشان خراب نمایند. در فردای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی، تمام بودجه‌هایاختصاص‌داده‌شده به دم‌ودستگاهعریض‌وطویل مذهب و امکاناتی که در اختیار گسترش جهل و تروریسم و نابرابری قرار دارد، به سمت تأمین رفاه و آسایش مردم سوق داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *