اعلامیه حزب کمونیست کارگری در مورد اعلام حداقل دستمزد ٨٩

علیه فلاکت و علیه جمهوری اسلامی
برای افزایش دستمزدها متحد و سراسری به میدان بیایید!

دیروز شنبه ۲۲ اسفند شورایعالی کار حداقل دستمزد سال ٨٩ را با ١٥ درصد افزایش به میزان ٣٠٣ هزار تومان تعیین کرد. این افزایش دستمزد نیست، اعلام بی شرمانه خط بردگی مطلق برای اکثریت عظیم جامعه است. در حالیکه قیمت کالاها و خدمات مصرفی بسرعت به قیمت های اروپا نزدیک میشود و در مواردی حتی بیشتر است، حداقل مزد در ایران فقط ده دلار در روز است! وضع البته بدتر هم خواهد شد. قرار است با قطع کامل سوبسید ها، افزایش سرسام آورتر قیمت ها، بالا رفتن بازهم بیشتر بیکاری و اخراج و بیکارسازی، آتش جهنم گرسنگی و فقر در ایران حتی تندتر شود. بدین ترتیب حداقل دسمتزد ٣٠٠ هزار تومانی در واقع پیام وقیحانه جمهوری اسلامی به کارگران و اکثریت عظیم جامعه است که سالی بسیار سیاه و فلاکت بارتر از قبل در پیش است. سالی که در عین حال میتواند و باید سال سرنگونی جمهوری اسلامی بقدرت انقلاب مردم، سال پیروزی انقلاب انسانی کارگران و همه مردم و خیز برداشتن برای تحقق رفاه و جامعه ای آزاد و برابر باشد.
امسال از همیشه روشنتر است که مبارزه متحد و سراسری کارگران برای افزایش دستمزدها فقط امر کارگران نیست. کارگران تنها ستون فقرات تلاش اکثریت عظیم جامعه فلاکت زده و اسلام زده ایران در مبارزه علیه حکومت آیت الله های میلیاردر اند. امسال بیش از همیشه مردم زحمتکش چشم به کارگران و تلاش کارگران برای بهبود زندگی دارند. بعلاوه در دل انقلاب عظیمی که بیش از ٩ ماه است جریان دارد، مبارزه برای افزایش دستمزدها فقط یک ضرورت مطلق اقتصادی دفاع از معیشت نیست، بلکه یک اهرم سیاسی قوی برای پیش راندن انقلاب جاری علیه جمهوری اسلامی است. اگر اساس جامعه حاضر بر تبدیل شدن اکثریت به بردگان مزدی اقلیتی مفتخور قرار دارد، اعلام حداقل دستمزد برده وارانه ٣٠٠ هزار تومانی بیانگر این است که در اوضاع ایران راهی جز انقلاب بردگان برای رهایی از بردگی مزدی نمانده است. جامعه به جایی رسیده که دفاع از زندگی و معیشت بلافصل با انقلاب علیه کل اوضاع در هم تنیده و بطور عینی در دستور طبقه کارگر قرار گرفته است.
حزب کمونیست کارگری کارگران سراسر کشور را به مبارزه ای پرشور و متحد برای افزایش دستمزدها و نقد کردن دستمزدهای معوقه فرا میخواند. بی شک حداقل دستمزد ٣٠٠ هزارتومانی خشم و نفرت کارگران را که مدتهاست خواهان یک میلیون تومان حداقل دستمزد هستند برخواهد انگیخت. این خشم و نفرت را باید به حرکتی سراسری و هماهنگ برای افزایش دستمزد ها و بر علیه فلاکت و جمهوری اسلامی تبدیل کرد. حزب همه مردم آزاده، دانشجویان و محصلین و بویژه اقشار طبقه کارگر نظیر معلمان که مستقیما مشمول این تصمیم شورای عالی کار نیستند را به حمایت قاطع از خواست افزایش سراسری دستمزد به حداقل یک میلیون تومان فرا میخواند. هر تلاش و حرکت کارگران برای افزایش دستمزدها همچون مبارزه کارگران لوله سازی اهواز و موارد متعدد دیگر با حمایت و استقبال وسیع مردم روبرو خواهد شد. هر قدم پیشروی کارگران در افزایش دستمزدها، هر حرکت سراسری و متحد کارگران بی شک قدمی در پیشروی رفاه و آزادی و برابری و پیش راندن انقلاب انسانی بر علیه رژیم اسلامی و فاسد برده داران خواهد بود.

زنده باد مبارزه سراسری کارگران برای افزایش دستمزد
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ اسفند ١٣٨٨، ١٤ مارس ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *