٢٠ نفر از کارگران ذوب آهن اصفهان به دادگاه احضار شدند

طبق گزارش شورای موقت کارگران ذوب آهن اصفهان، روز چهارشنبه ١٩ اسفند بیست نفر از کارگران شرکت احیاگستران در ذوب آهن اصفهان به دادگاه جمهوری اسلامی در زرین شهر اصفهان احضار شدند.
این احضارها بدنبال گسترش فضای اعتراضی در ذوب آهن و تشکیل شورای موقت کارگران این کارخانه صورت میگیرد. ذوب آهن اصفهان ١٨ هزار کارگر دارد و تحرکی که در هفته های گذشته در میان آنها شکل گرفته است، جمهوری اسلامی و مسئولین ذوب آهن را به وحشت انداخته است. هدف این احضارها ترساندن کارگران و جلوگیری از گستردش اعتراض و گسترش فعالیت شورای کارگران است. گفته میشود مدیر ذوب آهن اصفهان از کارگران شکایت کرده و گفته است که در اعتصابات کارگران این شرکت میلیونها تومان خسارت به شرکت وارد آمده است. هم جمهوری اسلامی و هم همه مدیران و کارفرمایان در اصفهان و در سراسر کشور میدانند که ذوب آهن اگر به حرکت در آید، بلافاصله فضای اعتراض در جنبش کارگری در سراسر کشور بالاتر خواهد رفت و این نشانه ای از قدرت کارگران ذوب آهن و اهمیت ایجاد شورای این کارخانه است که به الگوئی برای متشکل شدن کارگران کلیه مراکز کارگری تبدیل میشود.
حزب کمونیست کارگری احضار کارگران ذوب آهن را بشدت محکوم میکند و از همه کارگران ذوب آهن میخواهد که قاطعانه از همکاران خود در شرکت احیاگستران حمایت کنند، شورای خود را تقویت کنند، اخبار اعتراضات خود را همه جا منعکس کنند و دادگاه جمهوری اسلامی را وادار کنند که احضارها را پس بگیرد. حزب کارگران ذوب آهن را به اتحاد هرچه وسیعتر برای تداوم مبارزه برای نقد کردن حقوق معوقه و افزایش دستمزدها فرامیخواند. حزب از کارگران و مردم شریف اصفهان و بویژه خانواده های کارگران ذوب آهن میخواهد در اعتراضات کارگران ذوب آهن شریک شوند، در تجمعات آنها شرکت کنند، خبررسانی کنند، شبکه های همبستگی با کارگران ذوب آهن راه بیندازند و با قدرت در مقابل احضار و دستگیری فعالین کارگران قد علم کنند. در مقابل اتحاد ما و متشکل شدن و مبارزه ما جمهوری اسلامی هیچ غلطی نمیتواند بکند. حزب کارگران مراکز کارگری در سراسر کشور را به ایجاد شوراهای خود و گسترش مبارزه برای احقاق حقوق خود فرامیخواند.
زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران ذوب آهن اصفهان
زنده باد شورای کارگران
آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٠ اسفند ١٣٨٨، ١١ مارس ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *