تجمعات بازنشستگان کشوری علیه فقر و گرانی و احضارها

در ادامه تجمعات پی در پی اعتراضی بخشهای مختللف بازنشستگان، امروز ۱۰ مرداد بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته به روال دیگر سه شنبه ها تجمع و اعتراض کردند و در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی علیه دست دزدان حاکم شعار دادند. اعتراض بازنشستگان کشوری به فقر و گرانی و همچنین به دستگیریها و بازداشتها و احضار معلمان معترض است. بازنشستگان کشوری به پاسخ نگرفتن خواستهایشان اعتراض دارند. این تجمعات در شهرهای سنندج، کرمانشاه، شیراز، اردبیل و یزد برگزار شد . در این تجمعات شمار زیادی از معلمان بازنشسته شرکت داشتند و حضور زنان از جمله در سنندج چشمگیر بود.

در یزد بازنشستگان شعار میدادند: “تحاد ، اتحاد ،علیه فقر و فساد”. در سنندج معلمان بازنشسته شعار میدادند: “تورم، گرانی، بلای جان مردم” و در کرمانشاه باز نشستگان با فریاد ” تا حق خود نگیریم از پای نمی نشینیم” بر تداوم اعترضاتشان تا تحقق خواستهای خود تاکید داشتند.

دیگر شعارهای این تجمعات عبارت بودند از: “معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است”، “اجرای همسان سازی حق مسلم ماست”، “معلم زندانی آزاد باید گردد”.

خواستهای فوری اعلام شده از سوی معلمان بازنشسته و بازنشستگان لشکری در فراخوان امروز عبارت بودند از: آزادی معلمان و همکاران زندانی، همسان سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلین هم‌تراز به استناد ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه، تنظیم ماده‌ی الحاقی شفاف در برنامه هفتم توسعه در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان، اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶، اصلاح ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد افزایش امتیاز عیدی مصوب سال ۱۳۸۶، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد بیمه کارآمد ، اجرای ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و افزایش حقوق برابر با نرخ تورم، پرداخت معوقات احکام همسان سازی سال ۹۹، و پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۱

یک گفتمان مهم در میان بازنشستگان تجمعات مشترک بخش های مختلف کشوری، لشکری، مخابرات و تامین اجتماعی با هم است. دزدیها و اختلاسها از صندوقهای بازنشستگی و خالی شدن صندوق ها، و همچنین اعتراض به مصوبه مزدی شورایعالی کار، سرکوبگریهای حکومت و امنیتی کردن مبارزات و دستگیریها، سطح نازل حقوقها و افزایش نجومی قیمتها، بی تامینی و محرومیت از درمان رایگان، موضوعات مشترک اعتراضی ۲۵ میلیون بازنشسته در سطح سراسری است.

بازنشستگان در اعتراضاتشان بر خواستهایی چون اجرای همسان سازی و افزایش حقوق ها به بالای خط فقر ۳۰ میلیونی، درمان رایگان، تحصیل رایگان و آزادی معلمان زندانی تاکید کرده و این مطالبات بر بنرهایی که در دست گرفته اند نقش می بندد. اعتراضات گسترده بازنشستگان و شعارهای اعتراضی کوبنده آنها در شهرهای مختلف در فضای سیاسی متلاطم جامعه یک رویداد مهم است. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از مبارزات بازنشستگان بر اتحاد مبارزاتی بخش های مختلف بازنشستگان و حمایت وسیع مردم از آنها تاکید دارد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱ اوت ۲۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *